Termistor

Witam Poszukuje termistora NTC 2,5 kOm Gdzie cos takiego mozna dostac?

-------------------------------- KSC

Reply to
Krzys

Krzys napisał(a):

kiedyś też szukałem, to czujnik temperatury zewnetznej audi+vw :)

Reply to
Piotr [PKi

Dokladniej do renault. Wymyslili sobie dziwadlo. Szukalem posrod produktow Philipsa ale tez nic nie ma. Zastanawiam sie tylko jak bedzie zachowana krzywa temperatury gdyby w szereg wrzucic opornik 300Om do termistora 2,2 kOm. KSC

Reply to
KSC

A jaka temperature to mierzy .. bo latwo sprawdzic ch-ki o ile sie pomyli .. a niektore to lepiej zeby bylo dokladne w okolicach 90C.

W elfie nie ma ? To moze 4*10k rownolegle, albo jakos podobnie ..

KSC snipped-for-privacy@wytnijpoczta.fm napisał(a):

Pomysł bez sensu - krzywa się wyprostuje przy wyższych temperaturach i nie będzie widać zmian. Gdybyś wstawił 2,2 zamiast 2,5 kiloomów to będzie stały błąd kilku stopni. Taki termistor przy 80 st ma (nie chce mi się dokładnie sprawdzać) ze 100-200 omów. Wmak

Reply to
Wmak

Ale to bedzie mierzyc temperature w zakresie -30 do + 50C Ale podam fabryczne charakterystyki C Rezystancja

0-5 6200-5400 6-10 5400-4400 11-15 4400-3700 16-20 3700-3000 21-25 3000-2500 26-30 2500-2100 31-35 2100-1700 36-40 1700-1450 Mysle ze w takim zakresie opornik nie bedzie zbytnio prostowac krzywej a i bedzie dokladniejszy niz bez. KSC
Reply to
KSC

Weź jakiś dowolny o większej rezystancji i zeszlifuj na szlifierce.

Reply to
Mariusz Dybiec

Zeszlifuj termistor o mniejszej rezystancji.

Reply to
Mariusz Dybiec

Mariusz Dybiec snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Dzięki za streszczenie. Ja nie umiałem takiej krótkiej instrukcji napisać. Wmak

Reply to
Wmak