Słaby odbiór w ruchu

Witam

Mam radio samochodowe Blaupunkta, dość wiekowe, jeszcze z "analogową" skalą. Na postoju i w domu odbiera po prostu świetnie, bardzo ładne stereo, zero szumów. Niestety w trasie gubi stereo (lampka się niby świeci, ale słychać różnicę), czasem poszumi. Wkurzające jest to strasznie. Wymieniłem antenę na nową, sprawdziłem kabel - wszystko jest OK. Jedyne co mi przychodzi do głowy to kupić wzmacniacz antenowy i go gdzieś wsadzić, chyba najlepiej zaraz przy antenie (jest kupa miejsca). Spróbować, czy szkoda tych kilkunastu złotych, które lepiej przeznaczyć na zakup nowego radia?

Reply to
scx

Użytkownik "scx" <es_ce snipped-for-privacy@wu-pe.pe-el> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@40tude.net...

Mam podobne objawy w moim cyfrowym noname ;) Podczas jazdy dzwięk raz jest czysty a raz jakby ktos przykrył głośnik poduszką ;) Kabelki wszystkie i antena sa na pewno OK i nie wiem co moze byc przyczyna takich objawów... Moze ktoś miał podobny problem i wie jak to rozwiązac?

Dobre porównanie :)

A masz wzmacniacz antenowy? Jak tak to gdzie podpięty?

Reply to
scx

To ja też się pochwalę: Moje szumi tylko podczas hamowania. Masa radia podpieta pod karoserię, zasilanie z bezpiecznika "radiowego" (aku - bezpiecznik - radio, nic więcej po drodze), bez wzmacniacza antenowego. Nie przychodzi mi żadna teoria do głowy, dlaczego miałoby szumieć.

Desoft

Reply to
Desoft

Dnia Fri, 15 Sep 2006 13:05:31 +0200, Desoft napisał(a):

Może sterownik ABS-u ma procka działającego w okolicach 100MHz?

Reply to
scx

Hmm... w skodzie Favorit? Radio to najbardziej elektroniczne urządzenie w tym samochodzie :-)

Desoft

Reply to
Desoft

Użytkownik "Desoft" <[wspak] snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:eee1rq$dk$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

klocki się elektryzują ? :D

entrop3r

Reply to
entroper

Wyczyść/wymień przełącznik nad pedałem hamulca :-))

Reply to
JohnyR

Właśnie po czyszczeniu przełącznika to się zaczęło (chyba), Ten trop wydaje mi się najbardziej rozsądny, chociaż teorię do niego ciężko zbudować.

Desoft

Reply to
Desoft

Użytkownik "scx" <es_ce snipped-for-privacy@wu-pe.pe-el> napisał w wiadomości news:1s4ftxtar4qxg.100gtkkoikubt$. snipped-for-privacy@40tude.net...

Nie mam. Radio podpiete jest pod fabryczne kostki zasilania i antenę.

"scx" news: snipped-for-privacy@40tude.net

Za mało danych, można tylko gdybać. Często radia mają mizernie zestrojone głowice - słychać to nawet po szumie (a właściwie jego braku) w miejscu gdzie nie nadaje stacja. Rozstrojone głowice ten szum mają taki wytłumiony "maślany" a nie taki ostry siarczysty (oczywiście jak radio nie ma blokady szumów przy braku stacji). Nowsze blaupunkty z syntezą mające głowicę UKF na fecie lubiły mieć padniętego tego feta w głowicy na wejściu antenowym i już na dzień dobry owocowało to mizerną czułością i w trasie lipa w odbiorze. Na terenie miasta gdzie sygnał UKF mocny w miarę grało, ale kilkanaście km za miastem już się robiła padaka, często nawet w mieście nie było w stanie grać w stereo, bo demodulator FM dawał blokadę na dekoder stereo, bo z głowicy jakieś tylko szczątki sygnału dostawał. To by trzeba było mieć na stole takie radio aby coś więcej wydumać. Zapiąć się oscyloskopem do p.cz. zobaczyć jakie tam poziomy napięć latają i wstępnie coś diagnozować czy to głowica czy na torze antenowym coś kuleje.

Reply to
Andrzej Litewka