sciemniacz oswietlenia sterowany cyfrowo

Witam

Czy widzial ktos schemat prostego ukladziku do sterowania jasnoscia zarowki na 220V na triaku ktorym mozna by sterowac cyfrowo z mikrokontrolerka attiny2313 ?

Chodzi mi o cos w stylu : detektor przejscia przez zero wyzwalajacy jakis generator monostabilny ktory wyzwala triak.

Czasem pomiedzy przejsciem napiecia przez zero a wyzwoleniem triaka trzeba sterowac cyfrowo. Moga byc np 4 linie i 16 poziomow jasnosci (albo 3 i 8 chociaz to juz pewnie zadna roznica) albo 8 linii i 8 poziomow jasnosci.

Sam uklad sciemniania to w sumie niewielki problem tylko nie wiem jaki prosty generator zastosowac i jak nim sterowac.

Oczywiscie nie ma mozliwosci zeby do tego wykorzystac ten sam procesorek bo on juz robi duzo innych rzeczy. Inny tez raczej nie bo nie chce wpychac 100 kontrolerow gdzie sie tylko da.

Reply to
tu-i-tam

optotriak?

sam sobie odpowiedziales:) mozesz dac monostabilny i potencjometr cyfrowy:)

procek, taki za 2zl wystaarczy, watpie czy cos rownei taneigo i uniwersalnego dostaniesz

przerwanie co kilka ms nie zmeczy go za bardzo

czemu od razu 100?

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Podepnę się pod wątek - jaki sterownik USB->DMX polecasz ?

Reply to
William

Witam,

Dnia 4.03.07 (niedziela), 'Greg(G.Kasprowicz)' napisał(a):

A próbowałeś może coś takiego robić? Jestem ciekaw, jak się zachowa taki optotriak z detekcją przejścia przez zero, gdy będziemy go włączać i wyłaczać sygnałem PWM z częstotliwością np.

200Hz, tzn. czy detektor "nie zgłupieje"? :) A przy skrajnych współczynnikach wypełnienia sytuacja jeszcze gorsza - krótkie impulsy.

Może jednak należałoby użyć normalnego triaka, diaka i tylko potencjometrem do regulacji momentu (kąta) otwarcia triaka w jakiś tam sposób sterować np. z mikrokontrolera...?

Reply to
Dykus

Ryszard K napisał(a):

To inaczej zapytam, czy DMX pod windą ma jakieś ujednolicone API, tzn. każdy program zadziała z każdym sterownikiem ?

Reply to
William

C.K.M.

Reply to