Re: Zarowka LED a PWM

> Przy normalnych zarowkach jakos tego efektu nie ma. W prawie calym

Z tym 60 to w sumie strzelilem ale na pewno duzo sie nie pomylilem. Potem zmiany sa juz tak minimalne, ze trudno mi powiedziec czy sie wlasciwie cos zmienia czy nie.

Tym > bardziej, że dla LEDa zwykłego sterowanie jest. cały czas stawiam na układ > zasilania LEDów. Może wystarczy pomierzyć prąd płynący do 'zarówki' LED i to > coś rozjaśni.

Zrobie pomiary jak tylko wroce do domu

Podczas moich zabaw z ledami i pwm zauważyłem to, że początkowe zmiany np. > pomiędzy 1 i 2, 3% jasności (dla kroku 1/100) są wyraźne i wyraźnie > schodkowe. Wydawało by się, że to mała zmiana, jednak jest to zmiana dla > LEDa o 50 czy 100% w stosunku do poprzedniej wartości. Dla małych wysterowań > przydałby się krok jeszcze mniejszy niż 1/256.

Maksymalnie probowalem 700 krokow bo przy wiecej mi sie procesor nie wyrabia. Efekt jest praktycznie taki sam. Pierwsze kroki to ogromna zmiana a potem coraz mniejsza.

Reply to
etet