Re: Przetwornica step down

Ale on chciał 3.3V a nie 5. No i w przypadku aparatu szkoda dodatkowo

> 30% mocy przez liniowy wydzielać do otoczenia oprócz samej sprawności > przetwornicy. Stanowczo największa sprawność będzie gdy się weźmie > jakieś akku do aparatu na 3,6 V i wstawi w szereg diodę Shottky.

Dzięki Mario, wreszcie ktoś bardziej na temat. Kolega Adam chyba pomylił wątki, jest bardzo aktywny, jak widzę, na forum i pewnie dlatego. A jest zbliżony wątek Przetwornica Stepup i chyba o tym myślał jak pisał. Ale ad rem. Wspominałem wyżej o takim rozwiązaniu jak piszesz i to chyba jest najprostsze rozwiązanie, a co proste to skuteczne.

3 szt. Aku daje w max naładowaniu 3*1.35=4.05V. więc przy poborze ok. 1,2A to chyba zwykła dioda bezpieczniejsza, a potem przełączenie na Shottkiego aż w końcu bezpośrednio. Przydałby się tylko jakiś komparator napięcia z Ledą dla kontroli stanu Aku i byłoby super. Pozdrawiam Grzegorz
Reply to
greg142