Re: przegrzewanie amplitunera

Trafo może chodzić w znacznym obciążeniu - w sumie - przeciążeniu. Nic

> nie stoi na przeszkodzie,żeby ciągnąć większą moc niż nominalne 100%, > zwłaszcza z toroidu. Ja sam nie robiłem takich pomiarów, ale pisał > ktoś kiedyś na elektrodzie. Myślicie, że są tam jakieś > zabezpieczenia ?

na trafie - termiczne. Inne nie jest potrzebne (trafo jest ograniczone wlasnie termicznie).

Bo jeśli napięcie tak znacznie spada (że moc leci w > dół 2 do 3 razy),

To nie tak, ze napiecie na trafie spada - na toroidzie nie spada az do bardzo znacznego przeciazenia. Podaje sie 100W na kanal i 200W maks w sumie, ale pierwsze jest ograniczeniem koncowki mocy a drugie - termicznym transformatora. Stawiam, ze krotko mozna lupnac i 4x100W - a w kinie domowym rzadko potrzeba dlugo glosno z maksymalna moca.

Reply to
Marek Lewandowski