Re: Gniazdo siłowe natynkowe żeńskie 5P

W przyczepach i kamperach...

Chyba, że masz kuchenkę 10+ kW...

I trzecia na piekarnik.

Piekarnik się nie liczy.

> Kuchenek itp. w Polsce nie łączy się przez gniazdka >> przy mocy ponad 3.7 kW (230V 16A). > Z braku typowych gniazdek?

Poniekąd.

Przy czym stosowne gniazdka i wtyczki sa, ale w Niemczech. > Koledzy mi tu kiedys podsylali nazwe takiego kuchennego 3f - w Polsce > praktycznie nieznane.

Pojawiały się czasem - mam zadołowany gdzieś jeden komplet.

No i plyta ma jeden kabel, piekarnik drugi - to jak to - dwa kable do > jednej wtyczki ? :-) > A, i jeszcze niuans - przy zasilaniu z 2f, w neutralnym przewodzie > plynie prad jak w jednej fazie.

Nie - płynie powrotny prąd wypadkowy z dwóch faz. Przy równych prądach sqrt(3) razy większy niż w jednej.

Przy zasilaniu z 1f ... kabel trzeba wymienic na grubszy ?

Dla 32 A z palcem 4 mm².

A przypomnijcie mi nazwe tego.

Nie - jesli masz trzy identyczne obciazenia w gwiazde, to w kazdej fazie plynie prad I, a w neutralnym zero. Jak jednego ramienia zabraknie, to neutralny bedzie musial przejac jego prad - a to tylko I.

Ale trzeba wymienic, albo upewnic sie, ze fabryczny tyle ma.

J.F