Re: efekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla?

 A nawet jak by przeszedł przez skórę to zostanie rozpoznany jako ciało

Ja miałem tę nieprzyjemność wbicia sobie w palec wskazujący prawej ręki igły z waty szklanej. Nikomu tego nie życzę... nawet wrogowi. Przez pierwsze pół roku kłuło mnie przy każdym użyciu opuszka palca. Później, przez następne pół roku pod skórą robiło mi się coś twardego. To powodowało przecieranie się nasórka i skóry. Wokoło przetarcia robiła się twarda obwódka. Całość niby nieduże ale 3 mm na opuszcze palca okropnie przeszkadało. Po około 2 latach wkurzyłem się i żyletką sam sobie zrobiłem operację. Przeciąłem skórę i ze środka wypłynęła gęsta, żółta ropa. Po wyciśnięciu ropy i rozwodnionej krwi szybko wszystko się zagoiło. Teraz mam tylko defekt linni papilarnych i bardzo niemiłe wspomnienia. Wszystkim zalecam dużą ostrożność w zabawach z małymi szklanymi igiełkami.

Reply to
kilokitu

Użytkownik snipped-for-privacy@op.pl napisał:

Zgadza się. Włókienko z waty szklanej jest bardzo wredne ale włókno światłowodowe jest o wiele grubsze i jakoś go w skórze nie widzę. Mnie uczyli, że światłowody szkodzą na oczy: gdy z drugiej strony świeci laser a ktoś chce złączkę lub włókno oglądać przez lupę, gdy włókno wbije się w oko i tylko tam - inne miejsca nie są zagrożone. Spawacze światłowodów nigdy większych cudów z zabezpieczeniami nie robili. Tylko przy bardzo starych, polskich spawarkach zakładali okulary, bo mocno świeciło ultrafioletem w momencie zapalenia łuku elektrycznego. Może teraz są inne normy ale włókno z waty szklanej a z kabla światłowodowego to jest spora różnica. Maciek

Reply to
Maciek