Re: dobór kamery cctv

Jednak wydaje mi się że kamery (choćby nawet

> idioten-kamera-cyfrowa-hd-za-999zł z sklepu dla idiotów) miewają > znacznie wyższe czułości przetwornika niż cyfrowe aparaty (może z okazji > dużo niższych rozdzielczości, gdzie pixel może być znacznie większy, > więc i ilość fotonów którą zbierze jest większa?)

Racja, kamery cctv też mają lepsze czułości, nawet za przyzwoitą cenę, jednak nie jest aż tak dobrze, jakby się chciało. Dlatego warto dorzucić oświetlacz IR.

A co do rozdzielczości - to jeśli pal to faktycznie >500linii, a i tak > będzie ciężko - rozpoznawalność pacjenta na takim materiale nie wynika z > rozdzielczości jednej klatki, tylko obrazu ruchomego, więc jest lepiej,

Przede wszystkim wynika z kadru - klientowi trzeba "zrobić portret". Rozpoznanie, delikwenta z ujęcia, na którym zajmuje on 10 procent kadru jest raczej wróżeniem z fusów. No i jeśli to ma być dowód w sądzie, to osoba ma "zajmować

120 procent kadru".
ale też dlatego wolałbym jakąś nowszą technikę niż "stary dobry pal" by > mieć przynajmniej te 1024x800 (co megapixelem nie jest

tak się utarło, że wszystko co jest większe od D1 nazywamy megapikselem ;)

, a daje prawie 4x więcej informacji niż pal d1)

o ile nie zawiera 16x więcej szumów :)

No to faktycznie się nie zrozumieliśmy, chodziło mi o zastosowanie osobnego oświetlacza (w osobnej obudowie) razem z dobrą kamerą dzień-noc. Takie rozwiązania stosowałem i rezultaty były bardzo dobre.

kamerze daje przeważnie tyle samo co latarka - prześwietlone elementy > bliższe, zupełna ciemność dalej.

Używałeś, czy tylko fantazjujesz? Wystarczy dobrać oświetlacz o odpowiedniej mocy i kącie świecenia, oraz zamontować w odpowiednim miejscu. Oprócz ledowych są jeszcze halogenowe z filtrem.

Naturalne oświetlenie jest bardziej > równomierne na całym planie (widać na pierwszej fotce przy 2s)

A jak sobie wyobrażasz pracę kamery w nocy przy migawce 2s? ;) Jasne, że byłoby fajnie gdyby produkowano kamery dzień-noc, wdr, z automatycznym bracketingiem, dające w takich warunkach czytelny obraz. Niestety nie jest tak różowo, dlatego polecam stosowanie oświetlaczy.

pozdrawiam Robert

Reply to
robmac

robmac pisze:

Używałem (tzn widziałem w działaniu efekt-obraz) typu

(na pierwszym planie-tablicy niby jest postać - co z tego że jest oświetlona, jak nawet nie wiadomo czy to człowiek) z kamery typu

BartekK

robmac pisze:

A choćby tak, że osiąga wtedy 0.5fps ? :) Przy cyfrówce (nie pal-video) to żaden problem, by się fps zmieniało w zależności od oświetlenia... Albo - zamiast 2s iso800, pracuje 50x szybciej (25fps), ale z 50x większym iso = 40000 (to może kosmos, faktycznie), albo z 25fps, iso np

10000 (co przy b/w już wcale tak strasznie wielkie nie jest) ale szkłem nie f/3.5 tylko np 1.4 ?
Reply to
BartekK

Przy takich czasach naświetlania poruszająca się osoba będzie na obrazie jedynie rozmazanym cieniem.

Paweł

Reply to
Paweł

i obiekt się szybciej prouszy i bedzie na ekranie plama która nie wpowie ci nawet czy to człowiek czy krowa

Reply to
VSS

Obaj uśmiecha nie zauważyliście? 2s migawka tylko była używa w zdjęciu by pokazać poziom oświetlenia (a raczej - poziom naświetlenia zdjęcia, który daje ładny jasny czytelny obraz przy zastanym oświetleniu). W kamerach też się zmienia shutter-speed choć to tylko parametr mówiący o czasie "zbierania fotonów" przez matrycę, po czym jest "zrzucana klatka" a matryca resetowana.

Reply to
BartekK