Przetwornica sieciowa małej mocy

Potrzebuję zbudować przetwornicę impulsową zasilaną z sieci, moc <10W na ~12V, bez wielkich wymagań co do stabilności napięcia wyjściowego. Konstrukcja jednostrzałowa, więc aspekt ekonomiczny, w tym koszt kontrolera, nie gra większej roli. Zależy mi na minimalizacji liczby elementów celem podniesienia niezawodności urządzenia. Jaki kontroler będzie do tego celu najlepszy?

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

na aliexpress $2,38 za 12V/1A z dostawą do domu. na allegro jest firma holand poland czy jakoś tak, która ma używki po kilka złotych wtyczkowe lub na IEC

:)

chyba, że dla sportu chcesz:)

Reply to
sirapacz

AME10-12SCJZ gotowy moduł do wlutowania w PCB za ok 50zł netto. W tej cenie nawet nie opłaca się dla 1 sztuki szukać kontrolera...

Reply to
jacek

I można zasilać z DC, co ułatwia konstrukcję selektora fazy. No to mi rozwiązałeś problem, dzięki!

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Praktycznie każdy zasilacz impulsowy bez aktywnego PFC zadziała na DC. W ten sposób na jednej żyle zasilającej mam dwa obwody LED 12V zasilane z dwóch zasilaczy przez diody a przy włączniku podwójnym także dwie diody. Jeden włącznik daje dodatnie połówki a drugi ujemne:) Działa tak od roku już...

Reply to
jacek