Problem z ADC w ATmega8535

sgx <_no_spm_ snipped-for-privacy@bravonet.org napisał(a):

Tak , tylko to chodziło o AT90S8535 i o wewnętrzny zegarek(timer) napędzany zewnętrznym kwarcem 32768 kHz ,jeśli mnie pamięc nie myli ;-)

Piotrek

Reply to
Piotrek Sz.

W artykule <cu0a9k$7ee$ snipped-for-privacy@panorama.wcss.wroc.pl> autorem którego mieni się ZyLex, napisano:

Na Vref jest ok. 2.6V ?

W ATmedze128 (nie wiem, jak tu) ADIF pozostanie ustawiony i trzeba go skasować ręcznie:

ADCSRA |= 0x10;

W ogólności (dla free-run mode) lepiej odczytywać najpierw ADCL, a po nim ADCH, bo wtedy odczyt jest spójny (oba bajty pochodzą z tej samej konwersji).

Niestety powyższe uwagi IMO nie wyjaśniają Twojego problemu.

Bezpiecznie będzie ustawić jako wejścia.

Reply to
JS