Potrzebny potencjometr ACP CE9

Witam,

Temat jest następujący: regulator temperatury pieca a w nim szwankujący potencjometr ACP CE9 100R (brązowa obudowa - istotne!, sześcienne gniazdo na pokrętło). Zdumiewające bo obudowa potencjometru hermetyczna, pracuje w warunkach "domowych" a mimo to zaczyna zawodzić po kilku latach eksploatacji polegającej na sporadycznym (raz na parę miesięcy) przestawianiu żądanej temperatury.

Ani na Allegro, ani w TME, ani na eBay nie znalazłem. Wyłącznie "węglowe" wersje występują (CA9) a w TME tylko na śrubokręt a nie pokrętło. Czy wiecie gdzie można coś takiego zdobyć? Może jakieś zamienniki? Najlepiej w PL bo sezon grzewczy w pełni i wolałbym naprawy dokonać w miarę sprawnie.

Czy warto się skupiać na wersji CE9? Może nie ma co szaleć i kupić na eBay CA9?

Reply to
Marek S

W dniu 2017-11-01 o 17:54, Marek S pisze:

Jak nie ma, jak jest. CA9MxxxK. Tylko zdjęcia pomieszali.

t-1

W dniu 2017-11-01 o 17:54, Marek S pisze:

Nie, dać 10 obrotowy 100om, one są dużo stabilniejsze, jak kupisz porządny to na kilka sezonów wystarczy.

do tego gałkę ze skalą np

przykręcić go gdzieś z boku na kątowniczku, polutować i poprowadzić przewody. Gotowe :)

Reply to
Janusz

W dniu 2017-11-01 o 18:30, t-1 pisze:

Przecież w samym nagłówku oraz treści linka masz napisane, że to nie jest CE9.

Reply to
Marek S

W dniu 2017-11-01 o 19:36, Janusz pisze:

Ten czujnik jest umieszczony w salonie. Zostałbym wypisany z rodziny gdybym coś takiego zrobił :-D

Reply to
Marek S

To potencjometr montazowy. Nie nadaje sie nawet do sporadycznego krecenia. Kup kazdy co bedzie pasowal rezystancja, moca, rozmiarem i bedzie mial szesciokat pasujacy do galki.

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu 2017-11-01 o 22:46, Marek S pisze:

No tak ;( to nie pomogę, dziwna jest tak mała rezystancja, spróbowałbym dać zwykły montazowy nawet o trochę wiekszej rezystancji.

Reply to
Janusz

Ten montażowy ma dziurę sześciokątną o średnicy 2mm. Żaden tradycyjny nie będzie pasował - stąd wątek. Tu masz wymiary:

A tu czujkę, która z niego korzysta:

Raczej słabo widzę zabawy z gałkami itp. i to w dodatku by estetykę zachować.

Reply to
Marek S

W dniu 2017-11-05 o 19:18, Marek S pisze:

Tu masz podobny

jak będzie żle ustawiał temp to do skrajnych nóg dolutować 110om.

Reply to
Janusz

W dniu 05.11.2017 o 19:18, Marek S pisze:

Może PT10 Pihera, są analogiczne. Z rotorem HEX jednak nie są popularne.

Co do różnicy CA9/CE9 to chyba nie jest krytyczna - CE -> większa stabilność.

łość ta sama, standardowo 1000 cykli.

Skoro jest tylko 100R, to może problem z mocą/prądem suwaka.

Reply to
EdiM

W dniu 2017-11-07 o 20:46, EdiM pisze:

A wiesz? To dobry trop. Poszukam.

Hmm... nawet nie pomierzyłem. Ale w końcu wytrzymał kilka lat (może nawet 10, jak się zastanowiłem) w trybie 24/24/365 więc to chyba nie to. Jak go desperacko parę razy energicznie ruszyłem w tą i z powrotem, po tym jak piec mi po raz kolejny piekarnik z chaty zrobił, to przez ostatnie dni trzyma parametry. Wydaje mi się, że raczej utlenia się powierzchnia mimo quasi-hermetycznej obudowy. Być może płynący non-stop prąd też się przyczynił.

Reply to
Marek S