Potrzebna pomoc LCD 1x24

Witam!

Prosze o pomoc w ozywieniu DM156 wyswietlacz LCD na HD44780. ma 17 wyprowadzen i z tego co widze 4 bitowa szyne danych. Po podlaczeniu lpt generuje poruszajace sie krzaki albo ciemne pola. uzywalem programu smartie. Nie jestem pewien czy dobrze podlaczylem E R/W i RS bo na schematy z sieci podaja rozne rozwiazania.

dzieki za kazde info pozdro madi

Reply to
madee
Marek Dzwonnik

17 wyprowadzen ?! myslalem, ze te na HD44780 sa jakos ustandaryzowane :(. /mialem 4x24 i nie mialem z nim zadnych problemow;

madee napisał(a):

Ja bawiłem się DM157A (to "3" linijkowy odpowiednik DM156) i też miałem śmieci, dopóki nie podłaczyłem R/W do masy i pina oznaczonego jako +5V właśnie do +5V (ten LCD ma dwa piny zasilania: oznaczone jako Vcc i +5V

- mój działa po podpięciu obu do zasilania). Oczywiście musisz pamiętać o odpowiednim ustawieniu napięcia sterującego kontrastem, ale to już chyba masz, sokor widzisz krzaki.

pozdrawiam Bartek

Reply to
Bartek