Pen drive - mikrokontroler. Jak to podłączyć?

Wojtek Kaniewski napisał(a):

Obsługa w trybie SPI ( więcej chyba nie potrzeba ) jest dokładnie opisana w pdf'ach na stronach np Hitachi, SanDisk i paru innych.

Reply to
"Miłosz K."

prosty sposób to nie jest ale możliwy. Jeżeli jesteś POWAŻNIE zainteresowany to pisz na priv.

Pozdrawiam WP

Reply to
Mister

Opisu trybu SPI też potrzebuję (i sobie go na wskazanych stronach poszukam), natomiast co do "wiecej chyba nie potrzeba", to niestety wlasnie potrzeba. ;-)

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

Miłosz K. napisał(a):

najwyraźniej niesłusznie założyłem, że tak doświadczony zawodnik jak Piotr, miał już do czynienia z MMC, a chciałby teraz się zająć SD, skoro pytał zwłaszcza o tryb 4-bitowy ;)

w.

Reply to
Wojtek Kaniewski

:o)))

Kiedyś miałem, ale na podstawie cudzego kodu, do tego ze sporym wsparciem sprzętowym (w SND1C). Dokumentacji nie czytałem. A teraz chcę to zrobić samemu na FPGA/GPIF FX2.

Bo chciałby. :-) A konkretnie zależy mu na transmisjach high-speed, bo zegarek na pojedynczej linii może mieć max. 25MHz. A to daje ledwo 3MiB/s. 12MiB/s wygląda znacznie sensowniej w stosunku do moich potrzeb. Szyfrowania nie potrzebuję, ale 4 kabelków -- owszem.

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

a do xD Card moze ktos cos widzial?

Reply to
Michal Baszynski .

A to sie nadaje ? Bo to chyba tylko hub - nic innego niz hub chyba na tym nie zrobisz ?

SP9LWH napisał(a):

A może inaczej - istnieje coś takiego jak USB On The Go - komunikacja między dwoma urządzeniami slave. Widziałem na Allegro przejściówkę, do której podłączało się np. cyfraka i pendrive i można było przenieść zawartość pierwszego na drugi. Gdyby w Twoim rejestratorze zasymulować urządzenie typu mass storage i kazać tek przejściówce kopiować pliki co jakiś czas(w zależności od pojemności bufora w rejestratorze) to masz problem załatwiony.

Reply to
badworm

Piotr Wyderski napisał(a):

Opis komunikacji z kartą MMC w trybie SPI był w EP, okolice czerwca 2004.

Reply to
badworm

moze rs<->usb?? Barte

Reply to
bartek onet

bartek onet napisał(a):

Pudło - przejściówki USB-RS działają w drugą stronę - nie mogą być urządzeniem nadrzędnym. Poza tym RS nie jest w stanie osiągnąć takiej prędkości jak USB, chociażby 1.1.

Reply to
badworm

Użytkownik "bartek onet" <bart snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dk32i7$riv$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Wątpię Pomysł zarzuciłem, bo wymagałby znacznie silniejszego procesora jak PIC16, a wtedy po co tam mały picuś:-)

Reply to
SP9LWH

Użytkownik badworm napisał:

Do tego, komuś kto chciał by o tym czymś czegoś więcej się dowiedzieć, bardziej chodzi o sam protokół nie tylko komunikacji z pen drive'm ale o dokładnym sposobie zapisu do niego po to aby można było by te dane zapisane na nim odczytać później na przykład w PC. Czyli dokładnie rzecz mówią zachować cały format zapisu danych.

Reply to
AdelA