Ogniwa do laptopa

cześć;

  1. czy można gdzieś kupić ogniwa NiMH o pojemności 3500mAh, napięciu 2,4V, długości 13,2cm (nie mają żadnych napisów, znajdują się w akumulatorku o symbolu M4915)?

wyglądają trochę nietypowo, w packu jest ich 4 i łącznie dają 9,6V; przeglądałem allegro ale nie spotkałem takich - może moglibyście polecić jakiś sklep, o ile czymś takim jeszcze się handluje?

  1. czy gdybym wstawił 8x AA zamiast tych ogniw (odpowiednio podpinając do nich elektronikę aku), to czy taki patent mógłby zadziałać?

pozdrawiam

Jesli jest 2.4V to sa dwa ogniwa. Nie jest to przypadkiem 2*R20 ?

A duzo ogniw masz

o ile pamietam to jest tez rozmiar fi17x65mm.

Oczywiscie .. ale dwa razy krocej.

raczej nie - mam zdjętą obudowę z pack-a; wygląda to na 4x, chyba że w jednym są dwie i to wszystko w obudowie bateriopodobnej (ale na pewno nie dało by się tego rozebrać - wygląda na całość); jedno ogniwo ma dokładnie - fi 18x134mm

dzięki, poszukam;

nie martwię się tym za bardzo - ta 3500mAh była wersją o większej pojemności, a oryginalnie pakowali do tego laptopa 1400mAh, na której miał wytrzymywać

2-4h; ale wiadomo, lepiej zdobyć ogniwa pasujące bez przeróbek i o większej pojemności;

pozdrawiam

nie ma ogniw na 2.4V. Musza byc dwa w srodku.

acha, wobec tego zdaje się, że wchodzi 8x 4/3A; mam jeszcze pytanie odnośnie styków - czy jest jakaś chałupnicza metoda zgrzania blaszek do ogniw? gdzieś czytałem, że lutownicą nie warto tego traktować, bo może się to źle skończyć dla ogniwa albo lutującego;

pozdrawiam