Odczyt AT89C2051

Witam

Potrzebowałbym skopiować program z AT89C2051 (pochodzącego ze starego projektu Praktycznego Elektronika) i w związku z tym chciałbym odczytać go i zapisać. Prostym układem do zaprogramowania mikrokontrolerów AT89C2051 jest np. BlowIt. Programatory umożliwiające jedno i drugie, które znalazłem, są dość skomplikowane, a potrzebne mi to właściwie jednorazowo. Czy jest coś prostego, umożliwiającego sam odczyt ? Ew. jaki programator read/write jest najprostszy do wykonania?

I dodatkowe pytanie - widzę że AT89C2051 ma Lock Bity mogące uniemożliwić odczytanie programu (proszę mnie poprawić jeśli źle doczytałem). Czy ktoś wie czy w gotowe zaprogramowane procesory kupowane (z 10lat temu) od redakcji Praktycznego Elektronika miały odczyt zablokowany?

Ps. Zwykle pracuję z ATMegą więc proszę wybaczyć jeśli pytania są naiwne ;)

Reply to
Jacek_FH

Powitanko,

Grupowa wrozka jest na zwolnieniu, chodza sluchy, ze jej nigdy nie bylo;-) Zdziwilbym sie gdyby nie ustawili lock bitow, choc to troche przeczy idei kitu. Ja raz kupilem ich kita z tym prockiem i lock bity byly ustawione. Napisalem sam program, bo ten "by EP" mi nie pasil, a potem i tak projekt zalegl w szufladzie jak wiele innych, ale to juz inna sprawa.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

poszukaj w google slowa kluczowe to tamper (tampering) i typ procka

pierwszy link z brzegu:

ten uC wrazliwy jest na Power Glitch...

Reply to
PAndy