Obciążalność prądowa złącza D

Krótkie pytanie - jakim prądem można obciążyć takie zwykłe typowe gniazdo? (DC 5.5/2.5mm). Najczęściej takie gniazda/wtyki widzę w laptopach - 19V/4.74A, natomiast mnie interesuje prąd w okolicy

5.5A-6A (obciążenie długotrwałe).

Gniazdo o takie:

rzymo

Użytkownik "rzymo" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:ljl3gm$hal$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl...

Jak bym miał wybór to bym takiego gniazda do zasilania nie zastosował. One się grzeją a plastik płynie. Przerwa w laptopowym gnieździe nie skutkuje zanikiem zasilania układu.

Reply to
Ukaniu

Czyli najpewniej by było zmienić gniazdo w obudowie na minidin (4pin) i zasilacz na tego typu:

Tylko te 102W mi niepotrzebne, no i dlaczego to takie drogie... :D

Reply to
rzymo

Użytkownik rzymo napisał:

Gniazdo, gniazdem. Sprawdź jaki masz do dyspozycji wtyk. Identyczne wymiary mają z rurką w środku i takie posiadające w tym miejscu sprężyste druty, dość pewnie ściskajace bolec gniazdka. Te drugie pozwalają na przewodzenie znacznie większego prądu. Ile to jest "znacznie", to nie wiem ale przetestowałem na swoim laptopie. Pierwszy typ zwyczajnie popłynął, mocno grzejąc gniazdo laptopa. Drugi działa bez problemu. Mój pobiera prąd 4,75A. Maciek

Reply to
Maciek

Podobne miałem w ładowarce. Przez jakiś czas działało, ale pewnego razu się stopiło. Prądy długotrwałe ok. 3-4A. Nie wspominając o dużym spadku napięcia na nim przy takich prądach. Daj coś innego jak nie chcesz mieć kłopotów.

Pozdrawiam

Marek

Reply to
Marek Wodzinski

Tego jeszcze nie wiem (tzn. jak dokładnie jest zbudowany wtyk). Chciałem skorzystać z takiego lub podobnego zasilacza:

) Producent znany z dobrych zasilaczy, tu twierdzi że z zasilacza można pociągnąć ~6.6A (więc i wtyk powinien to znieść), ale jakoś mam wątpliwości odnośnie takiego prądu. Najpierw wolę więc zapytać ;)

Reply to
rzymo