Monitor a istra od pizoelektryka

Witam, chcialbym sie dowiedziec pewnej rzeczy. Jak wiadomo iskra od zapalniczki pizoelektryka ma bardzo duzy ladunek.A elektronika takowych nie lubi :) Jak wiem z doswiadczenia:) gdy np. do pracujacego dysku do uklady scalonego dostknie sie iskre dysk pada ze az milo. Po prostu elektronika DEAD. Mam zwiazku z tym pytanie....co sie dzieje gdy np. przy wlaczonym monitorze taka iskre da sie na uzwojenia dziala elektronowego.Wiem ze jak sie da na jakis uklad na plycie to wtedy monitor pada ale tylko elektronika (tak mi sie wydaje) a gdy przyloze do dziala...czy padnie (mam nadzieje ze nie wybucha jak poinformowal mnie znajomy) Co o tym sadzicie.

Pozdrawiam

Reply to
dcart

| Jak wiem z doswiadczenia:) gdy np. do pracujacego dysku do uklady scalonego | dostknie sie iskre dysk pada ze az milo. Po prostu elektronika DEAD. Tak sie uzyskuje wymiane dysku =]

Reply to
Doman

Użytkownik Doman napisał:

Przez takich "kombinatorów" firmy zmniejszają okres gwarancji (lub podnoszą ceny) i cierpią na tym inni, wobec tego bardzo bym prosił żeby nie rozwijać tego tematu.

Reply to
Max
Reply to
Grzegorz Kurczyk

Użytkownik Grzegorz Kurczyk napisał:

Zgadzam się z tym, sam mam mac-a chyba z 90roku dysk jak i wszystko inne pracuje bez zarzutu, w moim komputerze juz mi "podły" 2 dyski (w ciagu

5lat), z tym co teraz mam już zaczyna się coś dziać (włączylo sie skanowanie dysku mimo poprawnego zamknięcia, i znalazło zgóbione dane).

Szczególnie jak się porówna "testy" :)

CD-ROM-y i nagrywarki też szczególnie po okresie gwarancyjnym :) (mam CD-ROM-a 8x ktory ma chyba z 6lat i jest nadal sprawny)

Niektóre produkty poprostu są tak zrobione żeby wytrzymały 2-3 lata, zapewne chodzi o zapewnienie sobie zbytu na przyszłość, pozatym jeżeli ktoś jest "graczem komputerowym" z zasobnym portfelem (rodziców) to nawet się cieszy jak sie coś zepsuje :)

Niestety tak jest w większością żeczy, zawsze znajdzie się punkt w umowie gwarancyjnej którym producent może nas "postraszyć".

Zgadza się gdyż kupując droższy dysk nie mam pewności ze jest lepszy (przeważnie jest gorszy).

Ja chyba mojego PIII 500Mhz szybko nie wymienie na coś innego, nie chce swojego komputera przerobić w piecyk w którym się po roku jakaś grzałka spali :)

Maksymilian Dutka

Reply to
Max

Tak wiec widzicie ze nieraz trzeba sie posunac do takiego kroku i monitor, ktory nie jest do konca sprawny ale mieszczacy sie w normach trzeba "zepsuc".A wiec co byscie polecali aby rozwalic go na amen a serwis zeby sie nie czepial ?

Pozdrawiam

Reply to
dcart

Użytkownik dcart napisał:

Co Ci to da jak Ci koneskop wymienią ??? Pozatym takie porady mogą zostać wykożystane w innym celu (wymiana sprawnego monitora, dysku itp. na nowszy). Myśle że jak by były podstawy to by Ci wymienili.

Reply to
Max

Oj widze, ze szanowny kolega nigdy albo dawno temu cos reklamowal w serwisie.Teraz to juz nie jest tak jak kiedys, ze wymieniaja jak leci. Gdy tylko monitor cos wyswietla to mowia "jest w normie"

Reply to
dcart
12 May 2004 21:29:50 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "dcart" snipped-for-privacy@op.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Reply to
BLE_Maciek

Taaa no super odpowiedz. Takich smiesznych ludzikow, ktorzy daja takie odpowiedzi bez sensu wogole nie powinni wpuszczac na niusy.

Reply to
dcartWYTNIJTO

Takich śmiesznych ludzików, wyłudzających nienależne świadczenia, powinno się zamykać. Na kilka latek.

15 May 2004 21:14:51 +0200 jednostka biologiczna o nazwie snipped-for-privacy@op.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Przypominam ze masz kill file. Zachecam do uzywania ... Sam jestes smieszny ludzik.

Reply to
BLE_Maciek