Mieszanie lini adresowych i danych w SRAM?

Witam Czy nie ma nic na przeszkodzie w mieszaniu linii adresowych i kolejności bitów w pamięciach typu SRAM. Konkretnie chodzi mi o tą kostkę : K6X4008C1F-BF55 SMD.

Wyprowadzenie pinów jest nieźle pomieszane i na pewno łatwiej było by poprowadzić ścieżki na płytce nie dbając o numery wejść adresowych. Chodzi mi np. o to:

Mikrokontroler Pamięć

A8 A11 A9 A9 A10 A8 A11 A10 ...

Podobnie z liniami danych. Wydaje mi się, że nie powinno być najmniejszych problemów.

Druga sprawa. Chcę tą kość podłączyć pod ATMege w ten sposób, by nie tracić KB przysłoniętych przez wewnętrzny SRAM i jednocześnie chce wykorzystać sprzętowy dostęp do zewnętrzego SRAM.

W tym celu planuje zrobić tak:

-podzielić 512KB na 16 stron po 32KB

-konkretną stronę wybierać poprzez 4 piny portu F

-najstarsza linia adresowa A15 przez inverter NOT będzie podłączona do ~CS pamięci. Dzięki czemu wybierając adresy powyżej 32KB pamięć automatycznie będzie wybierana.

-pozostałe piny AD0-A14 (z buforem) podłączę normalnie.

Czy to będzie działać?

Za sugestie z góry dziękuję

Reply to
Michał Kostrzewski