jak zaadresować xram na 62256 8-bitowo w asemblerze dla 8051

mam 89s53 i zewnętrzną pamięć sram. z powodu dużego zapotrzebowania na I/O musiałem wykorzystać piny adresowe od A9 do A15 i to do sterowania lcd. pamięć działa cacy ale wtedy na lcd czasami pojawiają się głupoty. niestety nie mogę sobie poradzić z obsługą tej pamięci w trybie 8-bitowym. wyczytałem w pdf-ie od 8051, że można bezpośrednio z poziomu rejestru adresować

8-bitowo. czy ktos kto zna dobrze asm na 8051 może mi pomóc?

pozdrawiam PC

Reply to
PC

PC <pch[WYTNIJ_TO]@poczta.onet.pl> napisał(a):

Witam i przechodzę do rzeczy: Port P0 to adres i dane dla 256 komórek SRAM i oczywista zatrzask adresu też na P0.Teraz przykład:

mov R0,#5 ;adres komórk do zapisu w SRAM mov R1,#5 ;adres komórk do do odczytu w SRAM movx @R0,#1 ;teraz przesyłamu do SRAM o adresie 5 wartość 1 movx A,@R1 ;a teraz zawartość komórki o adresie 5 do akumulatora

Można używać wyłącznie rejestrów R0 i R1.

I to wszystko ;-)

Pzdr. Piotrek Sz.

Reply to
Piotrek Sz.

dziękuję. mi się jeszcze mylą te znaczki i zapomniałem o małpce. wielkie dzięki.

pozdrawiam PC

Reply to
PC