LCD i gumki przewodzace

Szanowni Panstwo: mam wyswietlacz LCD bez nozek, i do niego specjalne gumki. Nigdy nie mialem z tym do czynienia. O ile sie zorientowalem gumki przewodza w jednym tylko kierunku (w jakis magiczny sposob), i wyswietlacz nalezy po prostu przycisnac do kontaktow na plytce poprzez taka gumke. No i mam nastepujace pytania:

  1. Czy dobrze to sobie wyobrazam?
  2. Jak maja wygladac styki na plytce, zeby kontakt byl dobry i trwaly. Plytki robie sam.
  3. Jak mocno, mniej wiecej, sie takie cos przyciska? Wielkie dzieki, MAciej
Reply to
mpal

Nie, guma przewodzaca jest rezystancja (guma z domieszka srebra, zawyczaj nie jest to guma tylko silikon albo jakis poliuretan bo zwykla guma zniszczylaby srebro - duze powinowactwo srebra do siarki)

Najlepiej zlocone albo pokryte czyms innym nie utleniajacym sie zbyt latwo...

Z wyczuciem, sila rownomiernie rozlozona - nie moga powstac naprezenia w jednym punkcie bo peknie szklo matrycy Sila tak by zapewnic dobry kontakt, kup jakis kalkulator za 4 zl w kisoku, rozbierz i zobacz - duza szansa ze ma wlasnie styki z gumy przewodzacej (moze byc zegarek)

Reply to
PAndy

Są zrobione z wielu warstw gumy przewodzącej i nieprzewodzącej sklejonych razem i pociętych na paski "w poprzek".

Reply to
Jacek Maciejewski

Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Zobaczymy jak mi to wyjdzie. Maciej

Reply to
mpal