Laptop (migający ekran)

Zaczął mi migać ekran LCD w laptopie (SONY PCG-FX310) czyli PIII

900Mhz.Wygląda mi to albo na skopaną przetwornice albo na uszkodzone świetlówki. Obraz gaśnie i zaświeca się ponownie (z różną częstotliwością). Takie miganie potrwa może z 20 minut, a później przez resztę dnia wszystko potrafi być w porządku. Chciałbym się zapytać co może dawać taki efekt? I gdzie ewentualnie można coś takiego naprawić?
Reply to
Kurciok

Użytkownik "Kurciok" snipped-for-privacy@poczta.BEZSPAMUonet.pl> napisał w wiadomości news:davue8$8g7$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Problem jest prawdopodobnie z tasiemką łączącą matrycę z resztą laptopa. Mam to samo w swoim laptopie MAXDATA. Jak popukam w miejsce gdzie przechodzi pod plastikiem ta tasiemka albo jak poruszam całym ekranem to sie uspakaja. Trzeba będzie wymienić prawdopodobnie tą tasiemkę jednak ja narazie dopóki jeszcze całkiem nie zgasł ekran nie mam zamiaru tego robić.

Reply to
SP7DPT

Użytkownik "SP7DPT" snipped-for-privacy@piwnica.net napisał w wiadomości news:db03ba$bca$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Hmm wątpię że to chodzi o tą tasiemkę. Bo świetlówki nie są podłączone chyba tasiemką? tasiemką jest chyba podłączony ekran LCD, a świetlówki jako że wymagają wysokiego napięcia z przetwornicy podłącza się chyba osobno. A mi migają napewno świetlówki bo czasami ekran gaśnie całkiem np. na 10 sekund. a w nocy widać i tak trochę obraz (minimalnie) czyli to co jest na matrycy LCD nie miga, miga natomiast świetlówka. Czyli moim zdaniem albo coś z przetwornicą albo z samymi świetlówkami. Tyle że świetlówek jest chyba 4 gdyby była to wina świetlówek to chyba nie migały by jednocześnie. Acz kolwiek zauważyłem że jak np. trochę wygnę obudowę czy coś w tym stylu to obraz czasami się uspakaja także być może jest to jakieś uszkodzenie jakiegoś przewodu (np. tego łączącego świetlówki z przetwornicą). A gdzie coś takiego można w miarę tanio naprawić? Bo mnie to jednak na tyle przeszkadza że chciałbym się tym zająć. Sam nie chce rozkręcać laptopa bo wiem że nie jest to takie proste i więcej można zepsuć niż naprawić. A może jest jakaś instrukcja jak rozkręcić tego laptopa?

Reply to
Kurciok

Kurciok napisal:

Skąd taki pomysł? Zwykle jest 1-2. W dużo starszym laptopie spotkałem się z zimnymi lutami w inwerterze (na transformatorku), więc stawiałbym właśnie na to...

k,

Reply to
KILu

Taśmą nie są podłączone świetlówki ale przetwornica do świetlówek, wiec moze byc wina tasmy. Zobacz czy jest jakas zalezność od kątu pod jakim jest otwarta przetwornica. Jesli taka zaleznosc wystepuje to obstawiam ze na 100% tasma, jesli nie, hmmm. Jak masz wylaczanie matrycy po zamknieciu zrealizowane? Takim malym wystajacym przyciskiem? Jesli tak moze to tez byc jego wina, nie dowiesz sie napewno bez ingerencji w laptopa. Mozesz ew jesli bedzie migac probowac lekko poruszac tym przyciskiem. Najdz jednoznaczna zaleznosc usterki od czegokolwiek, bedzie latwiej poradzic co dalej.

Michał

Aha no racja przecież przetwornica jest pewnie na dole w obudowie matrycy.

Jak zaczyna się migać to jak przymknę trochę matryce to przeważnie trochę się uspakaja :) ale jak ją spowrotem wyprostuje to nie koniecznie miga się więcej (trochę to losowe jest, ogólnie poruszanie matrycą trochę pomaga ale raczej aby przestało migać trzeba po prostu odczekać). W tej chwili np. laptop ma lepszą godzinę :) i nic się nie miga. Mogę kręcić matrycą jak chce, a i tak się nic nie miga, a jak przyjdzie zły dzień :) to potrafi się całą godzinę migać.

Tak. W sumie dobry trop o tym nie pomyślałem. No ale to raczej nie to bo jak sobie zaczynam pstrykać tym przyciskiem to laptop odrazu przechodzi mi w stan hibernacji. A w czasie tego migania takiego efektu nie ma.

Wole sam nie rozkręcać. Rozkręcałem już dwa laptopy :) i była z tym masakra.

Jeszcze jedna wskazówka. Jak się miga :) i zamknę matrycę to po jej otwarciu miga się mniej (a później znowu się rozpędza). Ostatnio zepsuł mi się też przycisk do touchpada (chyba jakaś sprężynka padła albo coś) ale to chyba nie ma z tym związku (acz kolwiek sam touchpad jest blisko tego przycisku wykrywającego zamknięcie matrycy). Przycisk działa ale jest mniej sprężysty.

Reply to
Kurciok

Myślałem, że w każdym boku matrycy jest jedna świetlówka (czyli razem 4). No ale pewnie masz racje (już dawno nie rozkręcałem żadnego laptopa, także nie pamiętam jak to tam dokładnie z tym było). W każdym razie najbardziej mnie dziwi to, że raz jest dobrze i nie miga (i w tedy mogę trzepać laptopem itd. i nie mogę go doprowadzić do stanu migania) a po jakimś czasie ni stąd ni znowu zaczyna migać :). A gdyby to była sprawa zimnego lutu czy tasiemki to chyba można by było łatwo wywołać to miganie.

Reply to
Kurciok

Kurciok napisal:

Bo transformatorek w inwerterze ma swoją masę i lepiej przylega do ścieżek. Taaak sobie gdybam... :)

Jeśli częstotliwość migania jest spora, to przycisk bym raczej wykluczył...

k,

Reply to
KILu