kondensator zmienny

On Sun, 30 Jan 2005 20:37:53 +0100, "Włodzimierz Wojtiu|<"

Pomysl wydaje sie naturalny .. ale czy ona nie wprowadza za duzej indukcyjnosci ? :-))

Ja tam nie wiem, ale kiedys w opisie filtra antenowego spotkalem uwage - "trymery musza byc wysokiej jakosci. 1% strat przy kilkudziesiaciu W potrafi trymer stopic". Folie sie zgrzewa pradem, a w zasadzie napieciem w.cz :-)

Safari miało cewki strojone. Nie wkręcane, ale wsuwane.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

foliowe zrobią bum. Skrzynka antenowa to jak rozdzielnia wysokiego napięcia. Tu masz i kilowolty i kiloampery, tylko nie w tym samym miejscu ;-) A jak się bawiłem anteną magnetyczną, to miałem wyładowania na kondensatorze mimo odstępu płyt 5mm, a to wszystko przy mocy 100W. Kiedyś liczyliśmy z kumplem max. napięcia i natężenia w obwodzie rezonansowym anteny magnetycznej i skrzynki antenowej i wyszły astronomiczne jak na elektronika wartości (właśnie kA i kV).

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

FT-101ZD też :-) Cewki pracowały jak preselektor przy odbiorze i indukcyjności drivera.

GM

Reply to
sp9rjt

Pamietam. Ale jakos dziwnie podejrzewam ze ten mechanizm ma cos wspolnego z japonczykami :-)