komunikacja z MAX232 i bez w TTL jak ?

Tylko wtedy sam rzeźbi obsługę nadawania i odbioru bitów no i musi pamiętać o przełączaniu rodzaju poziomu bądź nachylenia zbocza w przerwaniu do odbioru. Jak projektuje płytkę to lepiej wrzucić negację XORem. W każdym razie ja bym tak zrobił :)

Reply to
Mariusz Dybiec

Być może prościej. Ja bym ze sprzętowego UARTa nie rezygnował a reszta jest konsekwencją tego wyboru. Ale DGCC :)

Reply to
Mariusz Dybiec

Mo¿e te wersje z RS232 maj± np dodatkowe linie typu cts czy rts. Móg³by¶ to wykorzystaæ jako detekcjê rodzaju intrfejsu. Albo tak jak Piotr proponuje, Twój procek testuje któr± transmisj± mo¿e siê dogadaæ . Wtedy dajesz te XORy i prze³±czasz je jedn± lini± portu z procka.

--
Pozdrawiam
MD

"Ja nie my¶lê, ja dyskutujê na pcoa" (c) Artur Kara¼niewicz
Reply to
Mariusz Dybiec

Odwraca logikê = prze³±cza negatory. P.G.

Reply to
Piotr Ga³ka

U¿ytkownik "Robgold" napisa³ w wiadomo¶ci news:dlkt24$qhq$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Je¶li przyj±³e¶, ¿e mo¿esz pracowaæ na 5V to co tam jeszcze robi ten MAX ? P.G.

Reply to
Piotr Ga³ka

UART'a

Jak najbardzije urzadznie z RS ma RTS i CTS obecnie zwarlem je w samym kablu zeby uproscic sobie transmisje (dzieki temu mam tylko rxd txd i gnd)

Z ta detekcja transmisji to raczje nie problem, bo pamieci kodu programu mam jeszcze troche. Czy nie zabije tylko urzadzen podpietego ? Wnioskuej ze bezpiecznie zaczac od komunikacji via TTL a jak nie ruszy to przejsc na RS

Reply to
Robgold

U¿ytkownik "Piotr Ga³ka" napisa³ w wiadomo¶ci news:437e0afc$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Jak najbardizej moge na 5 V pracowac. Ok nie bijce ;) wstawilem go bo myslalem ze jest niezbedny aby dogadac sie z drugim urzadzeniem tkore nadaje w standardzie RS (-12/+12)

Reply to
Robgold

Robgold wrote: >

No ale i tak mo¿esz ten CTS wrzuciæ na wolne wej¶cie MAXa i z wyj¶cia po stronie TTLowej sterowaæ prze³±czaniem standardu ( negowaniem linii RX TX)