Jakie U i I na LPT, żeby drukarka widziała "1"?

Witam. Mam pytanie: Jakie musi być MINIMALNE napięcie i jaki musi płynąć MINIMALNY prąd na dowolnej linii D0...D7 złącza LPT, aby drukarka odebrała logiczną "1" na danej linii?

Ewentualnie, czy ktoś ma pomysł na to, w jaki sposób można to sprawdzić?

Reply to
Mariusz

Błądzisz. Stanem poboru prądu w technice TTL jest 0 a nie 1. I prąd pobierany jest z wejścia a nie dostarczany z wyjścia.

Włącz miliamperomierz między wejście a masę. Jesli jest to typowe wejście TTL, to powinieneś otrzymać odczyt ok. 1.1 mA.

Jeśli jest to kontynuacja wątku dotyczacego transoptorów, to diodę transoptora powinieneś włączyć pomiędzy +5V a wyjście układu TTL (z rezystorem w szereg, żeby prąd ograniczyć), a tranzystor pomiędzy wejście a masę. Jeśli układ wejściowy nie jest typowym układem TTL - dodaj rezystor (wystarczy rzędu 4.7 kom) podciągający wejście do +5V.

Mariusz <mariusz snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):

LPT to standart TTL. Poszukaj poziomow, np .tutaj

K.

Reply to
konfabulator.WYTNIJ

poziomy TTL w praktyce wystarczy dowolny bufor zasilany z 3.3 lub 5V co do pradu to nie ma reguly - w starym sprzecie byl na poziomie 1mA do masy, w nowszym z wejsciami CMOS moze wynosic 0

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Ja wiem, że LPT to standard TTL, tyle że to było pytanie bardziej do praktyków, niż do teoretyków, chociaż... :-). Standard podaje przedziały a ja się zastanawiam nad minimum. Ciekawy jestem komu udało się zejść do minimum, choć zakładam, że zależne będzie to od konkretnego urządzenia... No chyba, że wszystkie urządzenia trzymają się idealnie tych norm, i przy napięciu 2,40V wykrywają logiczną jedynkę, a już od 2,39 nie będą jej wykrywały (zgodnie z normą stan zabroniony).

Reply to
Mariusz

Wiem, tylko bufor trzeba zasilać, a ja chcę bez dodatkowego zasilania coś zrobić :-)

Faktycznie tak jest, że około 1 mA? Jeśli tak, to mi to pasuje :-)

Reply to
Mariusz

Dnia Fri, 23 Dec 2005 23:32:38 +0100, Mariusz tak nawijal:

Z ciekawosci - to co to ma byc?

Reply to
Franciszek Sosnowski

Dnia Fri, 23 Dec 2005 23:32:38 +0100, Mariusz tak nawijal:

Z ciekawosci - to co to ma byc? Natomiast jesli brac pod uwage rowniez temat posta (czyli ze jakas drukarka), to od strony drukarki na 18 pinie jest sygnal

+5V pullup, o wydajnosci jakies paredziesiat mA.
Reply to
Franciszek Sosnowski

Eee... Nic takiego ;-) Separator LPT - jednokierunkowy, wszystkie 17 linii, ale bez zewnętrznych - dodatkowych zasilań. Przyznam - zadanie nieco skomplikowane ;-)

Reply to
Mariusz

A to jest ciekawe... Bo wszędzie podawane jest ( np. tutaj:

), że pin 18 to masa...

Więc jak jest?

Reply to
Mariusz

Czytaj uwaznie... od strony drukarki (czyli gniazdo 36 pin)

Reply to
Tom

Dnia Sat, 24 Dec 2005 00:00:15 +0100, Mariusz tak nawijal:

Ano, powzialem defaultowo, ze PC to db25, zas druker to centronics 36.

Franciszek Sosnowski

Ok. Dobrze wiedzieć...

Ale w takim razie to i tak kicha, bo z tego co wiem, złącze to nie jest doprowadzone z drugiej strony, czyli w DB25. Chyba, że pokombinować i je "wydłubać" osobnym kabelkiem z gniazda Centronics...

Reply to
Mariusz

Dnia Sat, 24 Dec 2005 00:33:02 +0100, Mariusz tak nawijal:

A co to za specjalny kabel? Bo wiekszosc tych co ja widzialem to maja zawsze gnd puszczane kilkoma zylami, o ile w ogole ze strony PC nie idzie pelna wiazka, ktora jest 'dystrybuowana' po stronie drukary. Poza tym jesli juz takie kombinacje, to mozna po prostu kupic odpowiedni kabel i wpiac go do wtyczek albo wykonac calosc jako 'kabel separujacy'. Jesli zas koniecznie trzeba, by to bylo cacy standardowe, to mozna wykonac separacje po stronie drukary na zlaczach C36.

Reply to
Franciszek Sosnowski

No, to już jest całkiem sensowny pomysł :-)

Reply to
Mariusz

Zabroniony, ale cos na wysjciu musi sie pojawic :-)

Prawdziwy TTL to gdzies tak od 1.5V przyjmuje jedynke, Ale teraz wszystko CMOS.

Mariusz napisał(a):

Z tego co pamiętam to nie musi płynąć żaden prąd - dla niepodłączonego wejścia domyślnym stanem jest logiczna jedynka. Prąd z wejścia TTL wypływa w kierunku do masy gdy wymusza się na nim stan niski. Ale ostatni raz grzebałem przy tym w czasach gdy karty I/O i wejścia drukarek były jeszcze robione na prawdziwych TTLach więc dla obecnych układów może to być nieaktualne.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

Użytkownik "Mariusz" <mariusz snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:dohto5$gve$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Nikt nie każe odbiornikowi wykrywać 2,39 jako 0, tylko nie wymaga od niego wykrywania tego jako 1. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Teoretycznie "każe" wykrywać "stan zabroniony" :-)

Pozdrawiam Mariusz

Reply to
Mariusz

Użytkownik "Mariusz" <mariusz snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:dorpbv$b8t$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Gdzie to jest napisane (wskaż jakiś tekst), że odbiornik sygnału TTL ma wykrywać stan zabroniony ? P.G.

Reply to
Piotr Gałka