Jak to się nazywa i ile kosztuje?

Witam, jak się nazywa element elektroniczny który znajduję się w kamerach i aparatach cyfrowych za obiektywem. Nie jestem pewnien czy dobrze rozumuję, ale ta część łapie promienie które ściąga przez obiektyw i zamienia ją na sygnał cyfrowy. Jak ta część się nazywa, ile kosztuję i gdzie mógłbym ją dostać.

Reply to
Adam

Matryca CCD. Ale nie zamienia na sygnal cyfrowy. To sie dzieje w czym innym.

Technologia CCD nie jest kompatybilna z technologia CMOS stad raczej klopot z wykonaniem od razu, na tym samym chipie co matryca, ukladow przetwarzajacych na cyfre.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Ja bym nazwał to ogólnie przetwornikiem obrazu. Tak na marginesie wiele przetworników obrazu jest wykonywane w technologii CMOS i mają one na jednej strukturze przetwornik ADC. Popularne kosztują kilka-kilkadziesiąt USD.

Paweł

Przynajmniej do niedawna CMOS-y ustepowaly jakoscia CCD. Moze teraz sie to zmienilo choc nie sadze. Moj cyfrak (skad inad porzadny) ma CCD.

Ale jezeli jest CMOS to oczywiscie od razu moze byc jakis przetwornik.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Technologia przetwornikow CMOS poszla mocno do przodu. Robi sie kamery z przetwornikiem CMOS o czasie _migawki_

4us - fakt, wtedy rozdzielczosc to tylko 256x128 pixeli (ale nie pamietam ile kolorow), w porownaniu do chyba 1024x768 przy pracy z dluzszymi migawkami.
Reply to
jerry1111

Mozliwe, ale z CMOS problemy nie byly z czasami cz rozdzielczoscia, ale z jakoscia otrzymywanego obrazu.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Poki co jeszcze mniejszosc przetwornikow to przetworniki CMOS. Ale wlasnie z wyzej wymienionych wzgledow pojawia sie ich coraz wiecej - bo po prostu taniej wychodzi wsadzic cala analogowke na jeden chip, pomijajac koszt produkcji samego przetwornika to wylazenie analogowka (jak sie to robi w przetwornikach CCD) na druk i dalej do kolejnej kosci stwarza dodatkowe ryzyko zaklocen - czyli dodatkowe klopoty przy konstruowaniu, zreszta samo zamontowanie kolejnej kosci tez kosztuje... Tak wiec poki co mniejszosc ale pewnie bedzie przetwornikow obrazowych CMOS coraz wiecej.

Reply to
Dariusz K. Ladziak

Mam nadzieje ze przyszlosc nalezy do

Nie wiem. Ja tam zadnych problemow nie widzialem w obserwowanych kamerach. Tylko, ze cholernie drogie byly :-( W kazdym razie 50k klatek/s robi wrazenie - i specjalnie duzo swiatla nie potrzebuje - w zasadzie normalne oswietlenie bylo.

Reply to
jerry1111

Niestety ale ZTCW to przetworniki CMOS a Foveon w szczegolnosci sa delikatnie mowiac nienajlepsze w sytuacji gdy masz malo swiatla. Tutaj CCD nic nie zastapi.

Pozdr Michal

Reply to
Michal Baszynski .

Sorry, ale mam wrazenie, ze jak ja dostaniesz to nie przyda ci sie na wiele i tylko kase stracisz. Mozesz przyblizyc planowane zastosowanie ?

Pzdr !

Reply to
B20A5

Użytkownik "B20A5" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:btu5dq$73p$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Chce poprostu pobawic sie z tym i moze zrobic prosta kamere

Reply to
Adam

sa gotowe opisy na sieci, np Genesis podlaczana do LPT - dziala, bawilem sie nia

Reply to
Greg