jak rozjaśnić żarówkę od 0 do 100% w czasie 0.5h?

A to stacji dyskietek w komputerze nie masz ? :)

Jacek "Plumpi"

Reply to
Jacek "Plumpi

A tak swoją drogą zamiast AT89Cx051 użyj jakiegoś AVR-a np. AT90S2313 - wyprowadzenia dokładnie takie same jak AT89C2051. Niestety jest to architektura RISC-owa i nieco odmienna od procesorów serii

51 ale przecież nikt Cię nie zmusza do klepania w assemblerze. Możesz to napisać w C (np. AVR-GCC) lub Basicu (Bascom). A programator zrobisz w 15 minut lub kup gotowy za 30zł , który umożliwia programowanie układów w docelowym układzie albo bez podłączania zasilania (zasilanie z portu LPT) np. tu:
lub
zrobić samemu programator STK200: wersja full wypasiona :) za 10zł.
oszczędna za 4zł.
:) A program obsługujący PonyProg albo ICProg sam sobie wygooglasz :)

A w urządzeniu przydałby się jeszcze zegar czasu rzeczywistego np. PCF8583 oraz kawałek EEPROM-u (znajdującego się w AT90S2313) do wpisania czasów wschodu lub budzenia albo jeszcze innych parametrów. No i oczywiście jakiś triak, ewentualnie optoriak (aby odseparować 230V od elektroniki), transoptor jako detektor przejścia przez zero. Łączny koszt elementów to maksymalnie 40-50zł. Licząc razem ze zrobieniem programatora samemu. Powodzenia!

Jacek "Plumpi"

Reply to
Jacek "Plumpi

Wiem że można AVR i tak dalej nawet mógłbym sie tego nauczyć :) z zegarem RTC będzie łatwiej jak doczepie budzik-> łatwo sie ustawia. Zresztą nie ja będę to obsługiwał.

rozumiem że programatora AT89Cxxxx z softem pod 2k nikt nie ma pod ręką?

CosteC

Reply to
CosteC

Witam !

Rozebrałem ściemniacz kupiony w supermarkecie. W środku jest sterowany przez uP PIC16F627. Możesz zamienić go na uP z własnym programem. Cena takiego ściemniacza to kilkadziesiąt złotych. Obudowę montowaną do puszki, płytkę, triak, filtry itp. masz już gotowe. W ściemniaczu dodatkowo do uP są podłączone fotorezystor, odbiornik IR i dioda LED. Nie znalazłem jednak na opakowaniu ani na urządzeniu informacji o CE lub o znaku "B". Ściemniacz został wyprodukowany przez firmę:

i ma numer 122. Jest również tańszy model numer 121. Podejrzewam, że różni się tylko oprogramowaniem.

Paweł

Ciekawa propozycja. Powiedz ile to kosztowało i w jakim supermarkecie kupiłeś? Tanio części można zdobyć :-D

CosteC

Reply to
CosteC

W Leroy Merlin. Dokładnej ceny nie pamiętam. Te droższy kosztuje nieco ponad 100 zł ten tańszy około 80 zł. W producenta kosztują znacznie mniej. Na

jest cennik. Ściemniacz jest podłączony tylko dwoma przewodami (w szereg z żarówką). Chciałem użyć go w całości a powolne rozjaśnianie zrealizować wysyłając okresowo impulsy po IR (symulacja pilota). Jednak ściemniacz ma stosunkowo mało poziomów jasności. Poza tym sterowanie z pilota jest tylko jednym przyciskiem. Tzn. krótkie naciśniecie pilota powoduje włączenie lub wyłączenie a dłuższe ściemnianie lub rozjaśnianie.

Paweł