Izolowanie czujnika temperatury od radiatora

Witam,

Potrzebuję mierzyć temperaturę dwóch radiatorów, jednak czujniki muszą być od nich izolowane (chociażby dlatego, że radiatory są na różnych potencjałach) - np. dwa radiatory w typowym zasilaczu komputerowym (więc z 1kV by się przydał). Czujników nie mam jeszcze wybranych, pomiar za pomocą uC, zakres

20..80*C. Póki co myślałem o termistorach i ceramicznych podkładkach izolujących (np. TO-220), a wszystko to na klej termoprzewodzący. To tak hobbistycznie, więc istotna jest prosta konstrukcja i cena podzespołów.

Ktoś ma jakiś pomysł, jak można inaczej (porządniej) rozwiązać? A może jest to dobre rozwiązanie? Jak robi się to w droższych zasilaczach komputerowych (jeśli to w ogóle się mierzy)?

Kiedyś widziałem termistory ze śrubką, ale nie wiem gdzie to dostać i jak tam z izolacją przy wyższych napięciach. Przy czujnikach w TO-92 (1-wire, itp.) też chyba konieczna będzie podkładka izolująca? Separowane wejścia pomiarowe (transoptory, przetwornice) raczej odpadają

- przede wszystkim to robi się za duże.

Reply to
Dykus

A jak dokladny musi byc pomiar? Bo albo dac porzadna podkladke, liczac sie z duzym oporem termicznym, a raczej opoznieniem odczytu temp. co mozna kompensowac jakims madrym algorytmem, albo robic wszystko na potencjale radiatora, bez przekladek, a optoizolowac wyjscia danych z czujnikow od reszty ukladu.

Reply to
T.M.F.

Dykus pisze:

Weź czujnik w plastikowej obudowie, zrób gwintowany otwór M3 w radiatorze i przyciśnij blaszką/śrubką do radiatora.

Reply to
Filip Ozimek

Witam,

T.M.F. pisze:

Na tyle dokładny by móc np. regulować prędkością wentylatora.

To chyba tak nie działa, tzn. miałem takie coś ma myśli:

to to rezystancję 0.3K/W i izolację 30kV... :)

Problem w tym, że jak pisałem, radiatory mogą być dwa i to na różnych potencjałach - strona pierwotna i wtórna zasilacza, więc chciałbym by

1kV wytrzymywało.
Reply to
Dykus

Witam,

Filip Ozimek pisze:

Uwaga o jakiej pisał J.F. - zapewnisz odpowiednią wytrzymałość elektryczną (na poziomie 1kV)?

Reply to
Dykus