ISP 89S53 Problem!!!

Probuje zaprogramowac ten procesor w systemie i nic uzywam st200/300 czy cos takiego , kabel jest napewno ok wykorzystuje go do AVR. Program z którego korzystam to BASCOM 8051 demo. Moze ktos bym mi polecił jakis inny przewod z innym programem.

Procesor jest chyba ok bo programowanie rownoległe w Willem-ie działa.

Pozdrawiam

Marcin

Reply to
markowy

Spróbuj tego softu:

Adam Dybkowski

Fajny programik, ale nie działa.

I dlaczego odczytuje sygnature mimo ze nic do portu LPT nic nie podłaczyłem???(ja ustawiam AT89S53/8252)

Moze ten mój procek jest walniety?

Marcin

Reply to
markowy

Jeżeli przeczytasz dokumentację procesora, dowiesz się, że w przypadku AT89S8252 i AT89S53 _nie jest możliwe_ odczytanie sygnatury procesora programatorem szeregowym (ISP), można to zrobić tylko programatorem równoległym.

Tak więc soft programujący bezmyślnie pokazuje wybrany procesor zakładając, że jest on podłączony jak trzeba - a ewentualne problemy wyjdą dopiero podczas programowania (nie powiedzie się weryfikacja robiona automatycznie po każdym programowanym bajcie).

Trochę lepiej wymyślił to Atmel w nowych AT89S51/S52 - ich programowanie jest bardzo zbliżone do AVR'ów i można przez ISP odczytać sygnaturę, ale za to inną komendą niż w AVR'ach - dlatego stanowią oddzielną grupę w ISP Programmerze.

Reply to
Adam Dybkowski