ATMega8 + LCD2x8 4-bit

MariM napisał(a):

[..]

A dlaczego miałoby to być problemem?

[..]

Oprócz tego mógłbyś tu podać kawałek kodu, to moglibyśmy sprawdzić co jest nie tak.

Zwykle lcd wykładają się na prędkości transmisji. Wstaw opóźnienia i zobacz czy pomoże. Nie wiem jak tam sobie trzaskasz dane, ale jeśli chodzi o pin E, to powinieneś min tupnąć (1, chwila przerwy i 0) dopiero jak wystawisz wszystkie inne linie.

Oczywiście kontrast też ustawiałeś jak należy?

No i oczywiście nie zapomniałeś o inicjacji programowej tak, jak w instrukcji?

:)

Reply to
Bartosz Sarama

DrGreen napisał(a):

To zależy od modelu. Ostatnim z którymi pracowałem (graficzne 240x128) wystarczało ok 125ns, ale to zależy od ich zegara.

Nie mniej ważne jest również robienie odstępów pomiędzy kolejnymi komendami. Co do konkretnych egzemplarzy to najlepiej zerknąć w pdf (również ten od kontrolera na płytce) i wszystko powinno się wyjaśnić.

Reply to
Bartosz Sarama
Reply to
Marek Dzwonnik

DrGreen napisał(a):

A czy ten LCD się w ogóle inicjuje? Piszesz, że wyświetla się 8 kwadratów. Czyli wygląda tak, jakby był świeżo po resecie. Przeprowadzasz mu inicjacię (tą z kilkukrotnym podaniem tych samych komend co kilkaset/dziesiąt i kilka ms)?

Reply to
Bartosz Sarama

Tue, 21 Sep 2004 23:27:40 +0200, na pl.misc.elektronika, Marek Dzwonnik napisał(a):

Cześć ! Teraz rano to przeczytałem i dodało mi optymizmu :-)) Zostanie porannym mottem na jesienne wstawanie :-)

Reply to
Jurek Szczesiul
Reply to
Marek Dzwonnik