ATMEGA32 mi umarła - pilnie poszukuję (Gdańsk)...

Witam,

Właśnie z nieznanych przyczyn umarła mi Atmega32 16PI w obudowie DIP. Jako, że miałem plany na weekend z nią właśnie związane pilnie poszukuję osoby z Gdańska, która byłaby mi w stanie 1 sztukę dzisiaj odsprzedać.

Z góry dziękuję za odpowiedź

Pozdrawiam Bartek

Reply to
Gucio

Gucio snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):

A mnie sie zdaje , że tylko częściowo ogłuchła ;) Skąd wiesz , że nie żyje ? Pewnie nie można się z nią skomunikować ?

Piotrek

Reply to
Piotrek Sz.

....była zaprogramowana i migała ładnie diodką... ..odpiałem na chwilę zasilanie żeby coś przelutować, podpiałem ponownie i juz nie wstała...zdaje się, że kabel od programatora ISP był w tym czasie podpiety pod układ. Myślałem właśnie, że może jej się coś w fusach poprzestawiało, ale niestety nie mam innego programatora żeby to sprawdzić.

Pozdrawiam Barte

Reply to
Gucio

Gucio napisał(a):

No to na półkę, a jak się uzbiera, to potraktować programatorem równoległym. Dopóki układ nie stanowi zwarcia dla zasilania(nie ma zbyt dużego poboru prądu > 200mA)i się nie grzeje, to jest nadzieja.

Reply to
Daniel Dawid <Light-I> Majewski

Użytkownik "Gucio" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:d369bk$oo8$ snipped-for-privacy@korweta.task.gda.pl...

No to probuj podpiac jakis sygnal zegarowy z generatora pod XTAL1 (o ile sie nie myle - byc moze XTAL2) i sprawdz jak sie wtedy zachowa.

Pozdrawiam Wojtek

Reply to
wojt

kurcze... mam zaczac sie bawic tymi AVR ale ciagle komus cos pada, samo sie przeprogramowuje i cuda na kijo w ogole.

Wiec jak to jest ;/ Mam rwac wlosy z glowy ciagle? To wole cos innego.

Krzysiek. napisał(a):

Ja nie narzekam, ale mam programator równoległy, nie zdarzają mi się zimne luty, bo mam kalafoni pod dostatkiem(las sosnowy blisko) i nie robię "na pająka", gdy moge miec elegancja płytkę w 20 minut(termotransfer) plus oczywiście czas projektowania... ;)

Reply to
Daniel Dawid <Light-I> Majewski

wojt napisał(a):

W sumie bym się nie odzywał, ale dla potomności : W ŻADNYM WYPADKU POD XTAL2 !!! BTW. Dokumentacja służy do przeczytania...

Reply to
Daniel Dawid <Light-I> Majewski

W AVRach duzo konfiguracji mozna ustawic za pomoca programatora w specjalnym zestawie nieulotnych bitow (fusebitow), ale przy okazji mozna tez duzo popsuc ustawiajac nie to co nalezy, chocby przez przypadek.

Jak sie tego boisz, zacznij zabawe od procesorkow, ktorych nie mozna zablokowac ustawiajac nie to co trzeba, albo wrecz nic nie mozna w nich poprzestawiac. Polecam np. AT90S2313, dobry na poczatek zabawy z AVR'ami

- jeszcze jest produkowany i lezy w sklepach (zastapil go ATtiny2313, ktory ma juz duzo fusebitow do przestawiania).

Tu znajdziesz podstawowe parametry wszystkich AVR'ow (na dole jest lista juz nie produkowanych i wycofywanych z produkcji), jest ich kilkadziesiat roznych modeli:

A tu sa szczegolowe parametry, jakbys szukal np. procesora z 2 portami szerowymi lub konkretnym ukladem peryferyjnym:

Adam Dybkowski

Krzysiek. napisał:

Jak do zabawy, to weź coś innego np. PIC. AVR niestety wymagają odrobiny znajomości elektroniki. Tej podstawowej.

pzdr Artur

Reply to
Artur

Krzysiek. napisał(a):

Właśnie zrobiłem ten błąd i przeszedłem sobie z pic'a na atmega8 w projekcie który chodził perfect na pic'u. no i właśnie wczoraj przy uruchamianiu 1-go z nich spędziłem 4 godziny zanim się zorientowałem że układ sam sobie ustala w czasie pracy zawartość pamięci eeprom. Po kilku przełączeniach zasilaniem zawartośc eepromu jest losowa. :) niestety za późno poczytałem o jakości eepromu w atmelach.

Atmela polecam do zabawy i zastosowań czysto domowych przy produkcji jednostkowej (dosłownie) w przyrządzch nie zagrażaących życiu :))). włącznik diody, wyłącznik diody, przełącznik z włączonej diody na wyłączoną itp. Ja niestety mam teraz 10 szt. układów , w których muiszę jakoś zapewnić ich funkcjonowanie - jeszcze nie wiem jak.

pozdrawim

Rogher

Reply to
Rogher

Rogher napisał(a):

Kondensator buforujący zasilanie, trochę pomyśleć nad programem pod kątem wykrycia zaniku zasilania i nie ma co płakać... ;) Pza tym Jest takie coś jak BOD, co zresetuje procesorek, zanim namiesza w EEPROM - polecam dokładniejsze studium dokumentacji zamiast narzekań...

Reply to
Daniel Dawid <Light-I> Majewski

Zrobiles blad bo zaczales cos robic nie czytajac dokumentacji. W kazdym pdf do AVR jest to dokladnie napisane. Wiec nie zwalaj winy na producenta tylko na wlasne niedbalstwo.

Reply to
T.M.F.

W którym miejscu dokumentacji jest napisane, że eeprom może gubić swoją zawartość ? Informacja o możliwości nadpisania komórki 0 też nie była umieszczana w pdf'ach procesorów tylko w zbiorczym pdfie dotyczącym pamięci eeprom.

Reply to
Zbych

Np. w pdf do ATMega8 strona 17 - EEPROM Data Memory: If the user code contains instructions that write the EEPROM, some precautions must be taken. In heavily filtered power supplies, VCC is likely to rise or fall slowly on Powerup/down. This causes the device for some period of time to run at a voltage lower than specified as minimum for the clock frequency used. See “Preventing EEPROM Corruption” on page 21. for details on how to avoid problems in these situations.

I dalej na tej wspomnianej stronie 21 czytamy:

Sekcja Preventing EEPROM Corruption: During periods of low VCC, the EEPROM data can be corrupted because the supply voltage is too low for the CPU and the EEPROM to operate properly. These issues are the same as for board level systems using EEPROM, and the same design solutions should be applied. An EEPROM data corruption can be caused by two situations when the voltage is too low. First, a regular write sequence to the EEPROM requires a minimum voltage to operate correctly. Second, the CPU itself can execute instructions incorrectly, if the supply voltage is too low. EEPROM data corruption can easily be avoided by following this design recommendation: Keep the AVR RESET active (low) during periods of insufficient power supply voltage. This can be done by enabling the internal Brown-out Detector (BOD). If the detection level of the internal BOD does not match the needed detection level, an external low VCC Reset Protection circuit can be used. If a reset occurs while a write operation is in progress, the write operation will be completed provided that the power supply voltage is sufficient.

Podobne sekcje sa takze w innych pdfach.

Reply to
T.M.F.

[ciach..]
[ciach..]

Zastanawiam się tylko czy te wszystkie problemy, o których piszą ludzie wynikają wyłącznie z problemów z zasilaniem.

Reply to
Zbych

Ja moglbym powiedziec - jakie problemy?;) Jeszcze nie mialem zadnych problemow z EEPROM w AVR:) A powazniej, mysle, ze to wynika z tego, ze AVR sa bardzo popularne, sam niedawno zaczynalem swoja przygode od AVR, nie majac wtedy o tym zielonego pojecia (a ciagle mam mizerne). To, ze moj pierwszy pajeczak dzialal od pierwszego razu to cud, gdyby nie zadzialal to tez moze bym napisal "ale te AVR sa badziewne, wszystko zrobilem jak nalezy, a nie dziala":) Mysle, ze z kompletnej zielonosci ludzi takich jak ja wynikaja obiegowe opinie...

Reply to
T.M.F.
Reply to
Jacek Meyerhold