AT90S2313 czy jest odpowiednik "cpl"?

AzaZeL przemówił ludzkim głosem:

EOR :-) A tak na serio, to nie ma bezpośredniego odpowiednika.

Reply to
Zbych

Zbych napisał(a):

witam

Reply to
bolo

To i tak mały problem. W AVRach nie ma _w ogóle_ poprawki po dodawaniu BCD (rozkaz DAA) ani przesyłania pojedynczego bitu. Do skopiowania bitu z jednego rejestru do drugiego trzeba wykonać aż 4 rozkazy. :-& Ale za to operacje na pamięci z predekrementacją lub postinkrementacją adresu są fajowe. :-)

Reply to
Adam Dybkowski

to nic, mnie przeszkadza, ze nie ma rozkazow operujacych na komorkach pamieci wskazywanych przez rejestr. I tak, zeby zwiekszyc o 1 zawartosc komorki pamieci trzeba wykonac az 3 instrukcje. I na co mi 32 rejestry? Wolalbym zeby tak jak w Z80 bylo np INC(HL), ADD costam,(HL) itd. A gdyby jeszcze bylo to + indexy, cos w stylu ADD costam,(IX+d) to byloby pieknie. A i kompilatory chyba mialyby z tego wiekszy pozytek.

Reply to
T.M.F.

Adam Dybkowski przemówił ludzkim głosem:

A nieprawda, wystarczy para instrukcji BLD i BST.

Reply to
Zbych

:) Dobrze wiedzieć. Jakoś wcześniej na to nie wpadłem i bit T wydawał mi się mocno nieprzydatny.

Reply to
Adam Dybkowski

Bo to chyba przeczy zasadzie szybkiego działania procesora, gdzie wszystkie rozkazy arytmetyczne operują na rejestrach a dostęp do pamięci jest tylko poprzez proste rozkazy przesyłania. Przykładowo inkrementacja przeprowadzana bezpośrednio na komórce pamięci wymagałaby pobrania kodu rozkazu, pobrania wartości z pamięci, zwiększenia jej i zapisania spowrotem. Zrobienie tego jednym rozkazem wymagałoby zużycia wielu cykli zegara.

Inna sprawa to RISC (mówimy tu o AVR'ach) - dodanie wielu rozkazów operujących na nowych trybach adresowania wygenerowałoby nowe wielosłowowe instrukcje. A nikt tego nie lubi tak jak szybki dekoder instrukcji. :( Innymi słowy: akceptuję "rozdmuchanie" kodu programu w procesorach RISC jeżeli będzie wykonywany tak samo szybko lub szybciej niż w CISC'ach rozróżniających setki rozkazów z dziesiątkami trybów adresowania.

Spójrz na przykład na listę kodów rozkazów procesora ARM: cała mieści się w jednej małej tabelce. Dochodzą oczywiście "opcje" w większości rozkazów czyli tryby adresowania, numery rejestrów, wykonanie warunkowe.

Reply to
Adam Dybkowski