ALTIUM - definiowanie symboli - (rozmiar SchLib)

Witam ,

SZAG mnie trafia !! W duperelnych programach (freeware) o wadze rzędu 2-3MB , po 5-cio minutowym rozpoznaniu , można to ustawić intuicyjnie prawie "od strzału". Tymczasem siedzę nad księgą (users manual) , czytam helpy , i ... za cholerę nie wiem jak to zrobić ... Konkretnie :

- chcę zdeiniować sobie symbol (SchLib) , np. MOSFET'a. Wiadomo , jest takowy w bibliotece MiscDevices.SchLib , ale nie w tym rzecz.

- z namalowaniem symbolu , przypisaniem odpowiednich pinów , footprinta i wszelakich innych pierdualii nie mam problemów.

- KURRR....A !!! Na schemacie zdefiniowany symbol MOSFET'a jest 2 razy większy niż ten dostępny z biblioteki MiscDevices.LibSch

Zapewne w edytorze symboli należy ustawić odpowiedni "grid". Ale jak to ..rrwa zrobić ??!!

MH

Reply to
MH

W dniu 2011.03.21 03:04, MH pisze:

Otwórz schemat, dodaj tam mosfeta z biblioteki MiscDevices.SchLib (czy IntLib), naciśnij, zrób Ctrl-C, wejdź do swojej biblioteki i albo:

- wejdź w zakładkę (tą, w której masz listę elementów), na tej liście prawy przycisk myszy i Past Component. Symbol się przepisze sam ;)... albo

- wejdź w rysowanie elementu i tam zrób Ctrl-V

W pierwszym przypadku wklei się wszystko (opis elementu itp) W drugim - tylko symbol...

Reply to
Konop

W dniu 2011-03-21 03:04, MH pisze:

Kliknij w kratkę na pasku narzędzi i wybierz "Set Snap Grid..." Dość intuicyjne, moim zdaniem. Chyba, że nie masz włączonego akurat tego toolbara. Wtedy View->Toolbar->Utilities.

Reply to
B.K.