78m24 lub lm78l24 - chce przekroczyc wartosc max Vin.

Mam problem, który mogę rozwiązać w dość prosty sposób :) Otóż mam napięcie 45 V i musze z tego zrobić 24 V prąd pobierany przez układ =

150mA, najłatwiej/szybciej/taniej byłoby zastosować lm7824 lub wersje smd 78m24 (mam odpowiednie pady na pcb). Wg pdfa maximum Vin = 40V dla tych układów . I co teraz, czy dołożenie radiatora do 7824 w obudowie to220 rozwiąże problem ?

Podłączyłem wszystko "tak poprostu" dla próby. Oba układy grzeją się, ale nie parzą. Wiem, że to trąci amatorszczyzną, ale mam sytuacje podbramkową :) Będe wdzięczny za pomysły . Tomek

Reply to
Tomek Lolek
Maciej Wywrocki

Użytkownik Tomek Lolek napisał:

Zrób klasyczny układzik stabilizatora na tranzystorku, kilku opornikach i diodzie zenera powiedzmy 27V - taka jest w sklepie do dostania:

Pod te wyjściowe 27V podepnij LM24.

Reply to
zenon

Użytkownik Pszemol napisał:

O, i to jest najlepszy pomysł. Tyle że nie diodę, a 2 upiorniki. Schemat masz tutaj, str. 22, rys. 10:

zenon

Pszemol - pobudka! Z dioda bedzie plywac (no, chyba ze dioda 6v8). A z rezystorami bedziesz mial dzielnik, wiec 99% ze oba beda _tak_samo_ plywac z temperatura => stale napiecie.

Reply to
jerry1111