1wire i podłączenie czytnika

Witam,

Noszę się z zamiarem skonstruowania jakiegoś zamka elektronicznego, ot tak żeby potrenować. Kupiłem pastylkę DS1990A-F3 i czytnik tejże pastylki. W paczce nie zauważyłem jakiegoś schematu podłączenia główki.

Dlatego mam pytanie, na dołączonym "touch memory reader" są opisane kabelki w taki sposób:

GRAY -- DS199X (F3 OR F5) YELLOW -- LED WHITE -- DATA DS199X(F3 OR F5) BROWN -- RED LED GREEN -- GREEN LED

I teraz nie wiem jak to podłączyć do uC (AT89C2051). No mój początkujący nos powinno być to tak, że WHITE podłączamy do pinu, powiedzmy, P1.4 i podciągamy do +5V za pomocą opornika 4K7.

A GRAY podłączmy bezpośrednio do masy. Jednak nie wiem jak podłączyć pozostałe trzy kabelki, czy bezpośrednio do nóżek uC, czy trzeba je jakoś inaczej podpiąć?

Googlałem za jakimś standardowym podłączeniem główki, ale bez jakiś rewelacyjnych efektów. Główka nie ma oznaczenia, żeby po nim dojść co i jak.

Wybaczcie, że pytam o podstawy, ale z elektroniką dopiero zaczynam przygodę.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Reply to
Roch Brada

Przemierz omomierzem i testerem diod. Szybko dojdziesz co jest gdzie.

Reply to
T.M.F.

T.M.F. pisze:

O widzisz! O tym nie pomyślałem :)

Dziękuję :)

Reply to
Roch Brada

Roch Brada pisze:

Dodam, że LED to pewnie "wspólna noga" dla diod LED, czyli albo A albo K tych diod, a potem RED i GREEN LED - to druga noga każdej z diod (osobno) czyli albo K albo A ;)... jak wspólna jest anoda, to podłączasz ją do +5V, a pozostałe dwie nogi - przez rezystor (330om na przykład ;P) do nóżek procesora :)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Konop pisze:

Z rana wziąłem miernik i pomierzyłem zgodnie z tym co Koledzy wcześniej sugerowali. I wyszło mi, że:

Szary -- 1W GND Biały -- 1W DATA Żółty -- LED GND Brązowy -- LED + Zielony -- LED +

I zrobiłem, na szybko, schemat:

ktoś poświęciłby chwilę swojego cennego czasu i sprawdził, czy dobrze jest podłączone?

Serdecznie dziękuję za pomoc :) Pozdrawiam, Roch.

Reply to
Roch Brada

Nie masz rezystorow ograniczajacych prad diody, wiec je najpewniej upalisz (nie wiem jaki jest maksymalny prad portu w '51). Druga rzecz - jesli chcesz wykorzystywac pastylke do zamka zabezpiecz szyne 1-wire przed przepieciami i czymkolwiej jeszcze ci przyjdzie do glowy. Diody pomiedzy 1-wire a masa i Vcc to najmniej co powinienes zrobic. BTW, masz jakis powod, zeby stosowac tak prehistoryczny procesor?

Reply to
T.M.F.

T.M.F. pisze:

O rezystorach sobie przypomniałem jak już wysłałem rysunek, a schematu nie zapisałem. Co do zabezpieczeń to oczywiście coś wymyślę. Interesowało mnie tylko, czy "kabelkologię" magistrali dobrze zrobiłem ;-)

Mam programatorkę dla niego, na studiach programowaliśmy właśnie na '51 no i mam zapas tych procków w domu :)

Reply to
Roch Brada

No o są właśnie studia ;P... a jaka jest wydajność portu tego proca w stanie wysokim?? Z tego co pamiętam '51 mają za mały, żeby zaświecić diodę ;(... no ale może ten ma inaczej :)... sprawdź to, w katalogu jako Ioh albo coś w tym stylu ;)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Konop pisze:

Studia mam już za sobą, a akurat elektronikę bardzo lubiłem ;)

Przylutowałem diodę bezpośrednio (bez rezystorów) do nóżki procesora i przyłożyłem do niego +5V. Napisałem na szybko kawałek programu (SETB P1.4) i dioda się zapaliła.

W nocie jest napisane:

VOH Output High-voltage (Ports 1, 3) IOH = -80 μA, VCC = 5V ± 10% 2.4 V IOH = -30 μA0.75 VCC V I = -12 μA 0.9 V V

strona 12, DC Characteristics)

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc :) Roch

Reply to
Roch Brada