Koelvin voor leds

Hallo,

Is er iemand die een verdeler weet betreffende koelvinnen voor powerleds?

Groetjes,

Martin

Reply to
Mb

"Mb" schreef in bericht news:NOcPg.81269$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be...

Wat ben je van plan met die leds? Normaal gesproken heb je daar toch geen koelvinnen voor nodig?

Grt,

Ed

Reply to
Ed

powerleds?

Voor power leds dus wel. Maar zonder typenummer o.i.d. is het natuurlijk nogal lastig om een zinnig advies te geven. Buiten het feit dat de fabrikant heel goed opgeeft aan welke eisen de koeling moet voldoen.

Eric

Reply to
Eric Rullens

Reken eens om van candella naar lumen. Dan schrik je je de pleuris! LEDS blijken nauwelijks een beter rendement te hebben dan glielampjes. Ze gaan wel veeeeeeel langer mee. Maar daarmee houd het voordeel grotendeels op.

Reply to
Teetje

"Mb" schreef in bericht news:NOcPg.81269$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be...

Farnell verkoopt Luxeon powerleds (1,3 en 5Watt) op een printje van aluminium. Dit wordt gebruikt om 'm op een koeler te schroeven.

YMMV Folkert (ontwerpt verlichting met powerleds)

Reply to
FJ

Ik las ook ergens dat epoxy ledjes na een aantal branduren troebel werden.

Ik zou alle gegevens van leds weleens op een rij willen zien in vergelijking met andere verlichting.

Stef

Reply to
s.breukel

Reply to
s.breukel

Teetje schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Hoe kom je daar nou bij? Leds gebruiken bij gelijke opbrengst veel minder stroom.

--
  ____________________
Reply to
"NachtWacht"

Wel minder, niet veel minder... Dat is nog altijd voorbehouden aan gasgevulde en/of fluorescentielampen, met de lage druk natriumlamp als klassiek hoogtepunt van zuinigheid (misschien is er inmiddels al wat beters?)

hpit geeft ook nog een wit licht.

-- Out there Somewhere.

Reply to
Arrebeest

snipped-for-privacy@panic.xx.tudelft.nl schreef in bericht news:450dec56$0$4524$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

Ik ga op mijn gevoel af, ik bezit 5 led-lampjes, waarvan 3 op batterij. En ik heb die al vele maanden, en ze teren nog op hun eerste batterijen. En ze zij heel wat feller dan een gloeilampje. Ik heb er een met 8 leds en als je erin kijkt doet het pijn aan je ogen.

--
Reply to
"NachtWacht"

Voor de 5 watt lumiled-ster heb ik een messing einddop gebruikt voor 22 of 28 mm waterleidingpijp. Hierin een verjongingsstuk naar 15 mm gesoldeerd en klaar. Ik heb wel de kopse kant even vlak gemaakt (gedraaid). Deze witte led is nu in gebruik als boordlicht op een schip in Antarctica en werkt al 2 jaar naar grote tevredenheid.

--
            ~@<
            _/\_

Jouw gevoel wordt misleid door de geringe afstraalhoek van de LEDs.