Iiyama Vision Master Pro 411 (A705MT)

Beste Mensen,

Een poos geleden heb ik hier een aantal vragen gesteld m.b.t. het repareren van een Iiyama monitor Vision MAster Pro 411. Tot op heden is dat nog niet gelukt, ondanks de aanwijzingen en tips van jullie. Het blijkt toch wel moeilijk om te zoeken naar de fout zonder schema! Kortom; is er iemand die het schema/service doc heeft of weet te vinden op het net van genoemd model monitor?

Alvast bedankt voor de moeite (van het zoeken?),

Gijs

P.S. denk aan de spamtrap in mijn reply-to adres!

Reply to
G.G. Houweling

De laatste keer dat ik een schema nodig had van Iiyama heb ik het gewoon daar besteld, ik meen in de Oude Meer dat ze zaten.

Maarten,

Ja bij Iiyama bestellen dat zou ik kunnen doen maar dat doe ik toch liever niet; de laatste ervaringen met Iiyama waren niet zo positief en ik had mezelf voorgenomen om voorlopig nooit (??) meer contact te hebben met Iiyama........ Zodoende zoek ik nog steds een schema.......

M.vr.gr. Gijs.

schreef > > Een poos geleden heb ik hier een aantal vragen gesteld m.b.t. het

repareren

op

Reply to
G.G. Houweling

Oh.... Toen ik een paar jaar geleden wat onderdelen nodig had werd ik zeer soepel geholpen... Maarja het moet voor die importeur ook frustrerend zijn om veel troep te moeten fixen en geconfornteerd te worden met klanten die boos zijn over de garantieafwikkeling door een ander bedrijf waar de technici van de importeur niets aan kunnen doen... Of heb jij toevallig niet met Iiyama zelf maar met dat andere bedrijf contact gehad?

liever

Ik heb toen met iemand van de service-afdeling gesproken en die was niet echt bereidt te luisteren naar wat ik wilde vertellen. Dan loopt zo'n gesprek ook niet echt soepel. Ik ben in ieder geval erg teleurgesteld mbt. de kwaliteit en betrouwbaarheid van Iiyama. Daarom ben ik nog steeds op zoek naar een schema zodat ik zelf een poging kan doen om dat scherm te repareren.......

m.vr.gr. Gijs.

Reply to
G.G. Houweling

"G.G. Houweling" schreef in bericht news:4311d4d2$0$73762$ snipped-for-privacy@news.wanadoo.nl...

had

betrouwbaarheid

Ik zat een paar maanden terug met hetzelfde probleem. Defecte Iiyama Vision Master Pro 450 en geen schema. Iiyama heeft mij toen zeer netjes geholpen met onderdelen, die ik zelfs gratis kreeg omdat ik nogal lang moest wachten. Jammer genoeg bleek er nog meer kapot te zijn dan ik in eerste instantie dacht. Heb toen het volgende gedaan: Advertenties afstruinen naar iemand die er een tweedehands aanbiedt. Die dingen kosten niets meer (25 Euro max.) en aan losse onderdelen ben je gegarandeerd al meer kwijt. Heb toen de hoofdprint overgezet (mijn eigen buis was beter), opnieuw afgeregeld en heb weer een prima monitor. Misschien een idee-tje ???

Reply to
Ron

"Ron" schreef in bericht news:431229f2$0$54104$ snipped-for-privacy@news.kabelfoon.nl...

met

doen...

poging

Vision

een

Goed idee! Had ik al gedaan maar ik heb een donor met defekt getroffen. Nu is het dus zaak om van één van de twee een werkende monitor te maken en aangezien de fout (tot op heden) zonder schema niet te vinden is, zoek ik dus een schema........

m.vr.gr. Gijs.

Reply to
G.G. Houweling

Hallo Gijs, ik kan je niet helpen aan een schema van de Pro 411, maar ik heb digitaal de volgende schema's wel :

Pro450 Pro451 Pro505 Pro510 Pro511 Pro512 Pro1411

Ik heb geen idee welke diverse soorten chassis Iiyama gebruikt in hun monitoren, maar als je denkt dat 1 van de bovenstaande schemas kan helpen mail je maar even.

Vr gr Frans

Reply to
Frans de Haan

"G.G. Houweling" schreef in bericht news:4312c2de$0$80750$ snipped-for-privacy@news.wanadoo.nl...

toch

ik

ik

een

bedrijf

niet

hoofdprint

een

Dat is jammer ! Schema's van Iiyama zijn inderdaad nauwelijks te vinden. De enige die ik heb kunnen ontdekken op internet is van de Iiyama MF8617, niet bepaald een Vision Master Pro dus. Ik weet niet wat er defect is aan je monitor, maar bij mij was het de horizontale eindtor. Ik kreeg toen de tip van Iiyama dat de trafo's (zij noemden het spoelen) die hier aan vast zitten en 2 veiligheidszekeringen die er uit zien als weerstanden ook vaak een opdonder krijgen en vervangen moeten worden. Als je gaat meten aan die trafo's, ontdek je niets, maar ze zijn dan wel defect. Ik moet zeggen dat Iiyama erg behulpzaam was. Ik heb diverse e-mails uitgewisseld over het probleem. Misschien moet je het nog eens proberen. Informeer naar onderdelen via het formulier op de website en je krijgt dan een e-mailadres van een techneut.

Succes, Ron.

Reply to
Ron

"Frans de Haan" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

De schema's hiervan lijken erg veel op die 411 dus het kan een leidraad zijn voor Rob. Jopie

Reply to
Jopie

"Jopie" schreef in bericht news:df7r67$g56$ snipped-for-privacy@news3.zwoll.ov.home.nl...

Nu

ik

zijn

Lijken er wel op maar in mijn 411 zit een transistor , de 5411 die ik in deze schema's niet terugvindt! Maar gelukkig ik kan nu wel weer even verder.

m.vr.gr. Gijs.

Reply to
G.G. Houweling