USB microcontroller som HID device i Windows XP

Hej!

Sidder og roder med en SiLabs C8051F327 USB microcontroller som kan kobles til en USB port hvorved Windows genkender den som et HID device med Windows' egen driver.

Nu melder spørgsmålet sig så, om man kan få den til at kommunikere gennem et terminalprogram (Docklight / Windows terminal etc) så man kan sende data frem og tilbage?

Det skal være gennem USB hvis nogen er i tvivl :o)

Idéen var at lave en USB seriel dims som kunne agere serielport (nej, jeg køber ikke bare en færdiglavet :)).

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Tror jeg du får meget svært ved... vi laver samme stunt på arbejdet, men det er med custom pc software.. så ikke en seriel port emulering.

se evt. denne:

Kasper

Reply to
Kasper

Google: igorplug + avr

HM

Reply to
Harald Mossige

Hejsa Jeg har i sin tid købt sådanne 2 af disse kort

De fungere mere eller mindre på samme måde via HID Driveren. Og der er der en masse kilde kode med til div programerings sprøg så måske der var noget der der kan bruges. For du slipper nok ikke uden om selv at skulle igang med at kode lidt selv.

For med dem her virker alt utrolig nemt at gå til. Og det hele er med i driveren lige til at skive og læse til SPI enheder mm. Så måske du kan aflure lidt der. Virker hos mig både på XP og Vista

"Kim Voss Schrader" skrev i en meddelelse news:470e76c3$0$90271$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Reply to
Kim M Jørgensen

Hej gutter!

Tak for jeres input i sagen. Der lader til, at jeg må bide i det sure æble og bruge en kombination af en kreds beregnet til en virtuel comport og en microcontroller ved siden af. Der skal nemlig laves nogle "sjove" tricks som f.eks. består i automatisk genkendelse af baudrate etc.

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to