TINY15, ADC

Jeg skal måle en svært lav spenning, fra 0V til 50?mV fra jord, og velger differentsial inngang for å få 20g forsterking.

init: ldi r16,0bxxxxx101 out ADMUX,r16

Men hvordan er det å forstå?

Skal jeg måle differentsial-signalet mitt mellom refferansesignalet (intern

2,56), og ADC2 ?

Jeg synes forklaringen er noe mangelfull.

HM

Reply to
Harald Mossige

hej harald

du må ikke bruge 0bxxxxx101 der står i data bladet på professorn at der er en offset mode only du skal bruge 0bxxxxx111 istedet og så er pb3 det posative signal og pb4 negetiv(gnd)

vær forresten opmærksom på at aref IKKE kan sættes laver end 2,56 v har selv bøvlet med det

vh. lars madsen

"Harald Mossige" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@news.wineasy.se...

Reply to
lars madsen