Re: Diode-håndtag

Den er der 2 slags slags af på side 957. Den ene er fra GS, den anden fra ON. Hvilken en ?

Kai

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@post6.tele.dk...

Kai Andersen skriver: > > > > Hvor i RS kataloget finder jeg de dioder, og hvad hedder de (varenummer) > > Varenummer ?? > > 1N4007 kan klare det. > > Klaus > -- > Se på
> det er Modelbane Europas hjemmeside > Modeltog, NE2 internetopsætning og andet: >
Kai Andersen

Det var også det der slog mig, men turde ikke spørge. Jeg kan ikke finde data med deres spændingsfald.

Den skarpe læser har sikkert gættet at jeg intet aner om elektronik :-)

Kai

"HKJ" skrev i en meddelelse news:bisjo8$22pa$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

Reply to
Kai Andersen

Alle almindelige dioder har 0.6 til 1 volt afhængig af strømmen igennem den. Schottky dioder har lavere spændingsfald.

Så bare find en dioder der kan holde til strømmen og se efter at der ikke står noget om schottky, så har du dit spændingsfald.

Reply to
HKJ

Hej Kai

Du skal bruge 1N5401, det er en 3 amp type RC varenummer 348-5448

Den type dioder har alle et spændingsfald mellem 0,6 og 1 Volt afhængei af strømmen.

Tak for hjælpen, det var lige det jeg søgte :-) Kai

"Max" skrev i en meddelelse news:3f520be1$0$48893$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Reply to
Kai Andersen