PIC (18F4620) 40MHz-PLL @ 3,3V

Hej,

jeg ønsker at køre ovenstående PIC med et krystal på 10MHz, benytte PLL'en er derved få den op på 40MHz internt. Men - iflg. databladet[1], side 325, får jeg en Fmax på ca. 25MHz ved 3,3V. Mit spørgsmål er så: er Fmax den eksterne eller den interne frekvens? - altså kan jeg fortsat bruge et 10MHz krystal eksternt og køre den 40MHz internt ved 3,3V?

PS. står der ikke en ca. driftsstrøm i databladet? Hvis jo, hvor - jeg har set mig blind på det.

[1] -
--
Med venlig hilsen
Jonas Jalling

Jonas Jalling skrev:

Prøv! Jeg tror dog at Fmax er den interne frekvens, da Fosc er den eksterne.

Se side 332: typ: 32mA max: 40mA Vdd= 5.0V Fosc = 10MHz 40 MHz internal (HS + PLL)

Mikkel

Reply to
Mikkel Lund

"Jonas Jalling" skrev i en meddelelse news:447ae8a8$0$15786$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Microchip kan ikke garantere at den er stabil ved en klokfrekvens på over

25MHz ved 3,3V og dette er den interne klokfrekvens, som bruges i hele chippen. Der er nogle nye 3,3v udgave på vej, men de står desværre stadig som "future products". De skulle kunne klare de 10MIPS som du ønsker ved 3,3V. Kan du ikke klare dig med de 6 MIPS, som du har mulighed for ved 3,3V?

Mvh. Rune

Reply to
Rune Christensen

Rune Christensen skrev:

Øv - det var præcis hvad jeg frygtede. Men tak skal I have for hjælpen begge to.
--
Med venlig hilsen
Jonas Jalling