NordMende SPECTRA ST 63-70 VS-N

Hej gruppe.

Kan i hjælpe mig med noget info på et sådan fjernsyn. Det ville være super med en service manual eller bare et diagram. Så hvis der sidder en venlig sjæl med noget sådan på lager, vil jeg gerne høre fra dig.

På forhånd tak

Lau C Petersen

Reply to
Lau C Petersen

Hej igen

:-) Det er højspændings delen der ikke spiller. Den prøver at tænde(Puff...) og så slukker den igen. Der sidder vel noget strøm følling, og lukker ned for højspændingen hvis den bruger for meget strøm.

Men for at min lille lærlinge verden kan bedre følge med, hvis jeg har et diagram at følge med på.

Med venlig hilsen

Lau

Reply to
Lau C Petersen

Hmmm, har du checket de sædvanlige ting? Løse forbindelser ved boosterkondensatorer+stik til hor.spolen, lytter m.v.? Og at boosterkondensatorerne har den påskrevne værdi?

Stakkels dig :o)

Iøvrigt, nu tænder du vel apparatet rigtigt ik'? På nogle af disse gamle kasser skal man holde en programtast nede lidt for at apparatet ikke kun giver et lille "tænd-nøk" og slukker igen...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"
Reply to
Kim Voss Schrader

lille

Hej igen.

Nu har jeg kigget lidt nærmere på det. Der kommer et lille puff, men det er ikke fra højspændingen, den tænder overhoved ikke, det er et eller andet sted fra, og det er meget lille, næremere et lille piff... Hvad jeg også har konstateret er at den røde lampe på fronten af den heller ikke tænder. Så nu tror jeg mere på det er noget i strømforsygningen, der er i udu. Jeg har loddet trafoen, og de omkring siddende lytter efter, unden resultat.

Nogen gode ideer??

Med venlig hilsen

Lau

Reply to