microprocessor. men hvilken?!!

Nix. Den, samt Mega88, Mega168 og Tiny2313 er (desværre) endnu ikke til at fremtrylle. Hvis man har de helt rigtige forbindelser skulle det være muligt at skaffe enkelte samples, men ellers ikke :-( De sidste nye rygter vil endda vide, at Tiny2313 først kommer engang til efteråret, da de har fundet nogle flere fejl i de nuværende samples. Men det er kun rygter. De nye Mega'er har jeg ikke hørt noget om.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen
Mikael Ejberg Pedersen

Hej Anders,

Det jeg kalder "religion" har ikke noget med netop det at gøre. Det er klart at man ikke kan forke ud med tusindvis af kroner til programmere, ICE'er etc. næsten hver gang man skal starte et nyt projekt, det vil altid gøre folk mere eller mindre "hjemstavnsbundne" og indlæringstiden skal jo også regnes med. Men det er ikke ensbetydende med at man ikke kan brede sig over fx. 3..4 familier og så plukke det optimale indenfor dem til hver opgave.

Det er først når folk begynder at missionere for en bestemt kerne og på skråsikker måde udelukker enhver anden familie som værende værd at beskæftige sig med - oftest uden at se på den spørgendes reelle behov - at jeg kalder det "religion" og ligesom med den konventionelle opfattelse af religion, mener jeg at det indeholder en arrogant dose "jeg har ret - alle andre er totalt misinformerede", som i hvert fald jeg ikke kan bruge til en hujende fis.

Selv om jeg ikke har udviklingsudstyr til fx. MSP430'eren og ved at det vil koste både kr. og tid hvis jeg begynder at bruge den, vil det være meget forkert af mig at udelukke den som potentiel fremtidig kandidat, for slet ikke at tale om hvis jeg begyndte at fremhæve andre kerner frem for den uden at kende det eksakte behov i den givne situation. Jeg anbefaler heller ikke en stjerneskruetrækker i en torx-kærv ;)

Måske skulle jeg få taget mig sammen til at få kigget på den, igen, bare lidt mere grundigt denne gang.

Man kan da kun håbe (selv om jeg nu personligt hellere vil bruge assembler end C og heldigvis er der gratis assemblere til de fleste, om ikke alle, kerner :)

--
Venlig hilsen,
Søren

HAR! EBV siger de først får Atmel AVR leverancer til September!!! Og de ER solgt!

Øvs, jeg må nok opgive mine Mega planer :-(

/Anders

Reply to
Anders