IR sniffer til en Bilalarm

Vi har en gl. Peugeot 405 som har centrals lås m. alarm, vi har kun en nøgle med fjernbetjening. Den bruger en IR sender. Er det muligt at kopiere signalet og lave en ekstra sender? En ny nøgle hos Peugeot koster over 1000 kr.

Mvh Stampe

Reply to
Allan S. Kristiansen

Allan S. Kristiansen skrev i en meddelelse:

Kender intet til ovenstående bil, men bruger den virkelig IR?? De sendere jeg har set har brugt RF med noget Rolling Code.

Mvh Gert K.

Reply to
GK

"Allan S. Kristiansen" skrev i en meddelelse news:48ab9858$0$93681$ snipped-for-privacy@dreader1.cybercity.dk...

Mon ikke der også er startspærre i en "gl. Peugeot 405"? Nøglerne til min gamle bil indeholder også en transponder til startspærren, så man kan slet ikke starte bilen med en hjemmegjort nøgle (startspærren skal desuden kodes, hvis man køber en ny nøgle hos forhandleren).

Reply to
Allan Soerensen

Nogle især ældre biler med fjernbetjening benytter IR, så det kan godt passe.

Dem kan du nemt "kopiere" med en PDA så PDA'en kan lukke bilen op (har været vist i fjersynet da det på et tidspunkt var benyttet som trick til at tømme folks biler, man stiller sig diskret op og laver "noget" på sin pda, i virkeligheden kopiere man at én står og låser/oplåser sin bil og når han er gået kan man nu låse den op uden vold og nuppe ting i den).

Men ideen var nok at han ville have det i noget nøgleringsstørrelse. Måske en "learning remote" kan bruges? Og måske de findes i de små størrelser?

Ellers er det jo noget med at købe en velleman mini fjernbetjening, dem ved jeg positivt de findes i IR i nøgleringsstørrelse og så købe en blank microkontroller af samme type som den der allerede er med kittet (i tilfælde af den er låst og man ikke kan ombrænde den) som man så programmerer. Men der er jeg stået af, nu har jeg blot givet ideen ;)

Mvh Morten

Reply to
Morten

Forhåbentlig ikke :-/ Så går ideen med startspærre ligesom fløjten.....

--
mvh
Orla Pedersen

"Allan Soerensen" skrev i meddelelsen news:48abd410$0$56779$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Jo der er også startspærre, men udløses ved at trykke en ekstra gang på knappen - men det du siger kan der vist godt være noget om, det må undersøges nærmere..

Mvh Allan

Reply to
Allan S. Kristiansen

Peugeot/Citroën fra før -93/94 havde ganske rigtigt IR fjernbetjening, og ikke startspærre. De første startspærrer i disse biler var med tastaturlås, og dette blev brugt i flere år.

/Claus

Reply to
claus b. p.

"claus b. p." skrev i meddelelsen news:48ad2f87$0$90263$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Den har startspærre den frakobles ved at trykke to gange på centrallåsknappen, så kan der høres en "tikken" først da kan bilen startes -

Mvh Allan

Reply to
Allan S. Kristiansen