Hvor kan man købe et tidsrelæ

Hej Ng

Jeg mangler et relæ til at styre en 220v motor

Jeg har en 12v strøm (kun et kort impuls),som skal aktivere et relæ, der så skal starter en 220v motor i ca. 5 sek.

Jeg har set det relæ på

Er der nogen som ved om det kan bruges eller er der en bedre løsning?

Mvh. Knud Anton

Reply to
Knud Anton

Knud Anton skriver:

Jeg formoder at du har en fast spænding til rådighed ?

Har du evt 24 volt til rådighed ? Så har jeg en lille håndfuld S 110166 timere jeg kan sælge af. Hvor stor en motor skal du drive ?

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Jeg har 220v som kan være tænd hele tiden de 12v er kun et kort impuls når man aktivere en kontakt i et mønt indkast, men kan selvføldelig også være tænd hele tiden hvis relæet kræver det.

Nej

Skal de have 24v eller kan de du ved 12v?

Jeg har ikke motoren ved hånden lige nu (den ligger på min arbejdsplads) men jeg skal se efter hvad den kræver af w i morgen.

Mvh. Knud Anton

Reply to
Knud Anton

Knud Anton skriver:

Okay

Det er vel bare en kontaktfunktion ?

24 volt....

Jeg tænker mest på hvor meget relækontakterne skal kunne holde til.

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Den motor som jeg påtænker at bruge er på 1050v

Mvh. Knud Anton

Reply to
Knud Anton

Knud Anton skriver:

1050 volt ?

Kan du forklare mere præcist, hvad det er du er ved at lave ?

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

Jeg må have haft et black out

Motore er på 1050 w

Det er en form for spille maskine som jeg er ved at lave. Når kunden putter en mønt i mønt indkastet (12v) skal der starte en motor (220v - 1050w) som skal køre i ca. 5 sek. for der efter at slukke og forblive slukket indtil kunden putter en ny mønt i maskine.

Så det jeg skal bruge er et relæ som kan starte en motor (220v -1050w) når det får en 12v strøm ind fra mønt indkastet. Jeg er åben for et færdigt bygget relæ eller et byggesæt

Jeg håber at det er til at forså hvad jeg mener Mvh. Knud Anton

Reply to
Knud Anton

Knud Anton skriver:

Trækker den noget meget tungt den motor, siden den er _så_ stor ?

Hvis den trækker noget tungt, vi startstrømmen være betydeligt over de ca 4,5A den er opgivet til, det kræver et velvoksent relæ.

Husk også på at en induktiv belastning genererer en stor spændigsspike tilbage i relæet når den slippes.

Har du overvejet noget med en thyristorstyring, gerne med nulgennemgangsdetektor ?

Hvor stor strøm er der til rådighed fra 12 volten ?

Jo tak, det er blot lidt "voldsomme" produkter du har der :-)

Knud Anton skriver:

Nej, så længe den ikke skal trække noget af betydning, gør det ikek så mget.

Og ikke 24 volt ?

Nej. Den trækker ikke ret meget. Det skal blot få en plade på 1-2 kg til at ryste(det er en rund plade som er hængslet i den ene side og motor monteret i den anden side med en ægge formet remskive på akslen ). Det var kun fordi at jeg havde denne motor liggene, men jeg kan godt skaffe en mindre motor hvis det gør det nemmere at få et relæ.

Nej. Men det er kun fordi jeg ikke ved hvad det er ;-)

Jeg havde planer om at trække de 12v fra er alm. bil batteri, som så kan lades når der er behov for det. men jeg er selvfølgelig åben for et bedre bud. Det med de 12v er kun fordi at mønt indkastet kun kører på 12v

Mvh. Knud Anton

Reply to
Knud Anton

Ja det er faktisk et godt spørgsmål.

Det er et mønt indkast som jeg har skaffet brugt og sælger oplyser kun 12v, men det kan måske køre på 24v? (Det er jo kun en kontakt)

Reply to
Knud Anton

">

Jeg har 24v til rådighed og kontakten kan i følge producenten holde til

250~v

Hvad skal du have for et relæ?

Mvh. Knud Anton

Reply to
Knud Anton

Knud Anton skriver:

I følge:

Så skal jeg have en flad 50'er for det. Så skal du også selv finde en 11 polet sokkel dertil.

Man bliver godt nok lidt betænkelig, når man ser en amerikansk side tage

116 USD for et lignende......

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Jeg vil godt takke nej i første omgang. Prisen for relæet er ikke dyrt men det bliver soklen når jeg skal betale porto og ekspeditionsgebyr. Men jeg har gemt din url så jeg kan vende tilbage hvis det bliver aktuelt.

Mvh Knud Anton

Reply to
Knud Anton

Knud Anton skriver:

Op til dig :-)

Nærmeste elektriker har det, er du heldig som skrot. Jeg har desværre kun 3 sokler tilbage......men plager du længe nok så.

Okay.