Højspændingskondensatorer

Hejsa

Søger nogle små højspændingskondensatorer. Har lige pt nogle 15 kV 100 pF kondensatorer, men ville gerne op i spænding da der kommer til at ligge ca 30 kV over dem (jeg har to sæt af tre stk(parallel) i serie, men er tæt på grænsen)

Hvad findes der som ikke fylder alverden ? Dem jeg bruger lige pt er disse:

Som i kan se er disse små. De skulle alternativet også gerne være. Er godt klar over at de bliver større jo højere spænding, men de eneste jeg findet er som 1½ liters colaflasker (maxwell og lign)

Nogen der kender nogle ?

Reply to
Fidolinux.dk

er berømte for deres kondensatore, men jeg ved ikke specifikt mht. størrelsen, men det skader jo ikke at spørge dem :-) Skulle være flinke folk efter hvad jeg har hørt, på trods af de bor i Brøndby.

Mvh

Jan Rasmussen - Radiomekaniker og på ingen måde fodbold-fan

Reply to
Jan Rasmussen