Død skærm ...nogen ideer

Da jeg skulle tænde min 19" i dag, skete INTET ...troede i første omgang det var kablet, men nej ... skilte den af og der sidder en sikring inden i - men den virker tilsyneladende (der er gennemgang) derefter troede jeg det måske var selve kontakten ... men den virker også ... der er ikke noget synligt at se på prints ect ... den er desværre 3 mdr over garanti ...tsk tsk

Lidt ærgeligt bare at smide den væk....

Mhv Meier

Reply to
B.Meier

"B.Meier" skrev i en meddelelse news:4181289f$0$86986$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

Hey

Siger den tik tik ? sker der abselut intet når du tænder ?

beskriv det så nøje du kan.. evt tænde den uden svøbet på så du måske bedre kan høre det, pas på snitterne !

hvis den ikke siger tik tik, eller bare et par gange er det nok primær på switchmoden, siger den tik tik så er det efter den og evt en ensretter diode/højspændings transen

Kasper

Reply to
Repzak

Intet ... totalt stilhed ....

selve

bedre

Reply to
B.Meier

"B.Meier" skrev i en meddelelse news:4181330e$0$190$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Det er jo svært at fejlfinde på afstand...

Men min ide kunne være :

Fra de +315V der ligger på hoved lytten går der noget modstande på nogle

100K måske flere i serie, ned til en lyt og en (zener mener jeg) og en lyt, der laver opstarts spændingen til den ic (sikkert uc3842 pin 7).

mål spændingen / tjek modstande de ikke er vokset i værdi. tjek zeneren ikke er kortsluttet tjek / skift lytten ellers måske kredsen / switch transistoren (hvis ikke andet ser brændt ud) ?

Men ellers kan det jo sikkert være mange andre ting...

Kasper

Reply to
Repzak

Tak for det ... det bliver lige testet inden den ryger ud ..ville være for godt hvis der kom liv i den igen...

Thanks mate ....

lyt,

?
Reply to