ændre fjernbetjenings- og ir modtagers frekvens

Kan jeg på nogen måde ændre frekvensen i en fjernbetjening og dennes ir modtager, så det er muligt at bruge en fjernbetjening samtidig med at denne ikke forstyrrer den andens modtager?

Jeg har to PCere i samme rum. Begge kører med et REALmagic Xcard og dennes fjernbetjening + modtager:

Begge sæt er forbundet til samme TV.

Kan jeg gøre noget for at forhindre den ene fjernbetjening i at forstyre den anden IR modtager? Begge fjernbetjeninger/IR modtager kører samme frekvens:

38,7 KHz.

Findes der alternativt en anden løsning, så jeg kan styre begge maskiner uafhængigt af hinanden...

Ser frem til et svar. Tak :)

OBS indlægget er tidligere postet med subject: 2 Xcards - 2 PCere - 1 Rum -

1 TV Har ændret det til et mere passende subject.

-- Mvh Kenneth Østergaard

Reply to
Kenneth Østergaard

Det gør det nu ikke mindre kompliceret... Du skal enten ind og ændre modulationsfrekvensen (hvordan afh. af konstruktionen). Evt kan man bygge en "toggle aktiv" funktion ind i modtagerne. Alternativt bygger du en "konverter" der modtager andre koder (eller en anden frekvens) og sender de gamle - men kun til den ene modtager.

/A

Reply to
Anders F