Zuji trafo na multiswitchu

Otvorio sam kuciste mog EMP Centauri S 154 CP 9/4 multiswitcha

i potvrdio da zuji trafo. Da li se tu nesto moze napraviti/popraviti/zamijeniti za nevelike pare ili nema pomoci nego uzeti novi ako ne zelim da mi zuji?

U slucaju da moram uzeti novi, trebalo bi mi nesto sto bi mi omogucilo gledanje dva satelita i analogni prijem na dva trosila, dakle nesto ala 5/2 multiswtich (LNB1 2 ulaza, LNB2 2 ulaza i antenski ulaz -> dva izlaza). Imam dva quattro LNBa i razdjelnike sat/ant na trosilima. Hvala.

--
ToMo
Reply to

promijeni u sekundaru ispravljaèa kondenzator 470uF i sve æe ti radit ok.

Reply to
balki

Hvala, no mozes li mi objasniti zasto je taj kond uzrok zujanja trafoa?

--
ToMo
Reply to

radi se o switching mre¾i koja 22oV ispravlja i nasjeckano ¹alje na vi¹oj frekvenciji na trafo koji je proraèunat da kod 220v primara i toj frekv daje na izlazu 18 v (npr). u sekundaru se nalazi brza dioda koja ispravlja ¹pice dobivene iz trafièa i puni njima dotièni kond. (s dodirne toèke nje i njega se uzima izlaz 18v uz jo¹ malo filtracije) kada taj kond ode u "bananu" (veæinom radi nekvalitete a ponekad i zbog lo¹eg proraèuna napona) onda mre¾a radi na promijenjenoj frekvi jer poku¹ava odr¾ati pravilnu vrijednost napona na izlazu. (te mre¾e imaju povratnu info iz sekundara u primar pa odr¾avaju konstantan napon promjenom frekvencije mre¾e) ...nadam se da te odgovor zadovoljio i da se sad mo¾e¹ bacit na provjeru i promjenu kondenzatora;-)

-ponekad (rjeðe) zna popustit i velki kond u primaru (47-100uF/400V) i radi njega se mo¾e javit slièno stanje opisanome- provjeri ga tako da izmjeri¹ napon na njemu- mora bit cca 300V! (ako je bitno manje i njega treba mjenjati).

sretno!

Reply to
balki

Hvala na trudu, da, upravo ta situacija je kod mene, izlaz trafoa je 18v, kond je 470uF/35V, a imam i taj na primaru od 47uF. E pa promijenit cemo mi to pa cemo vidjeti.

--
ToMo
Reply to

za poèetak promijeni samo onaj manji, pa ak ne pomogne idemo dalje...

Reply to
balki

Manji promijenili, isto. Veci promijenili, vise ne zuji. Hoooraaaaaayyyyy! ;)

Hvala jos jednom.

--
ToMo
Reply to

eto! ko ka¾e da se nemo¾e radit na daljinu;-) faxiraj mi sad 200kn i sve 5 samo reno 4;-)

Reply to
balki

I to Jean Reno. ;) Sad cu njemu pisat da ti on posalje lovu, ima on vise od mene. ;) A ja cu ti izgraditi spomenik, tik do Genschera u Selcima. ;)

--
ToMo
Reply to

spomenik je ok! (nemoj ga negdje u kut u sjeni stavit da ga psi ne pi¹aju;-)

sretno!

Reply to
balki