VN - izolator - dozemni spoj

Jedno blentavo pitanje: Za¹to kod VN i SN mre¾a ne dolazi do proboja prema zemlji u ki¹nom razdoblju? Ki¹nica nije destilirana, dakle ima nekakvu vodljivost koja varira. Jasno mi je da na NN zbog oblika i duljine puta preko izolatora (od vodièa do metalnog nosivog stupa) ne dolazi do dozemnog spoja, ali ne ku¾im za¹to ne probija na SN i VN gdje su naponske razine neusporedivo vi¹e. Da li je sistem uzemljenja takav da sprijeèava takve pojave, npr. IT sustav? Hvala na razumijevanju.

Reply to
Clio

Zato ¹to ide sve preko izolatorskih lanaca, tj vodièi su ovje¹eni preko njih na stupove(zemlju)...koji su na najvi¹im naponima dugi i preko 6,7 metara...a svaki lanac ti se sastoji od onih "tanjura" odnosno kapa i put preko kojeg bi se dogodio proboj, preskok zbog vode na njemu je puno puno veæi od same duljine izolatorskog lanca, a na svakoj toj kapi ti je po prilici(nije ali ajde) jednaka raspodjela napona tj svaki taj izolatorski dio dr¾i jednaki napon...pa zato i ne doðe do proboja....u pravilu...javljaju se tu i neke, ako se dobro sjeæam, "puzajuæe struje" malih iznosa ali nemogu se ba¹ sad sjetit detalja...

Reply to
ivan

OK, razumijem ¹to ¾eli¹ reæi o izolatorskim lancima. Proèitao sam da se uzima put struje po izolatoru od 3,1cm/kV otprilike, ali voda je prljava, èak i kad ispari ostaje prljav izolator koji se èim po¹kropi pretvara u relativno vodljivu smjesu.

*ebemu mater, ak ti padne pegla u gotovo èistu vodu u kadi pri 230V evo ti ¹lusa, ak si u kadi i drugih problema, a tu govorimo o kajjaznam 400kV i nevremenu (prljavo ki¹i). Korone su takve da ne treba vanjske rasvjete, ali nema dozemnog spoja. Koji je sistem za¹tite uobièajen na VN mre¾ama. Pretpostavljam da je TT ili IT s tim da bi kod TT trebalo biti dima kod takvih vremenskih i inih neprilika. Dakle, po ki¹i bi èovjeka koji se pro¹eta ispod 400kV dalekovoda trebao napon koraka dobro drmnuti, ali izgleda da ipak ne drma. Za¹to?
Reply to
Clio

mislim da si pobrkao mo¾da probojnu èvrstoæu zraka koja se uzima 31 kV/cm...mo¾da... pa i ako je 3,1cm/kV(iako za to jo¹ nisam èuo) uzmi da je barem taj put nekih 40cm.....ajde minimalno 20cm...znaèi 60kV..po jednom segmentu...a ima ih mo¾da i 30,40....opet si debelo na strani sigurnosti....i sa 400kV

uf uf....sad malo brkamo stvari, kada i fen(pegla) u njoj je ne¹to drugo....

, ak si u kadi i drugih problema, a tu govorimo o kajjaznam

tko ka¾e da korona mora biti sa dozemnim spojem...a linijski napon koji je

1,73 puta veði od faznog....

A za¹tita ima¹ nekiliko vrsta(distantna recimo), isto kao i vrsta uzemljenja...ali sad je kasno....a nakon ¹to sam to polo¾io....isparilo:)

-sutra æemo pro¹vrljat ako te ba¹ zanimaju materijali

Pretpostavljam da je TT ili IT s tim da bi kod TT trebalo

ma ne bi....nebi trebalo....ima¹ propisane provjese za dalekovode, minimalne udaljensoti itd kojima je to regulirano...ali 400kV vod je sigurno minimalno

10m od zemlje ako ne i 20...znaèi da zrak mora dr¾at nekih 400V /cm....a to mo¾e 100%....s tim da uzme¹ u obzir da polje opada sa kvadratom udlajenosti..kod zemlje je jakost polja jako mala...

velim kasno je ..ali mislim da nisam blebnuo neku glupost...

Reply to
ivan

PA NIJE DRUGO, AKO SHVATI© ©TO TE JA ZAPRAVO PITAM. TI STALNO GOVORI© O ZRAKU I PROBOJNOJ ÈVRSTOÆI, A JA O ÈELIÈNIM STUPOVIMA KOJI KAD PADNE KI©A (ZBOG PRIJE NAVEDENOG) MOGU DOÆI POD NAPON I NAPRAVITI DOZEMNI SPOJ.

(nisam pisao velika slova zbog vikanja, nego da se tekst bolje razlikuje.)

OK, DISTANTNA ZA©TITA JE JEDNA OD ZA©TITA, PITAO SAM ZA SISTEM UZEMLJENJA PRIJENOSNE VN MRE®E.

I JA TAKOÐER, ALI ÈAK I DA JESAM VALJDA MI TO NITKO NEÆE UZETI ZA ZLO.

Reply to
Clio

Dana Mon, 4 May 2009 22:56:58 +0200, ivan napisao/la je:

aj blebni jos jednu: zasto dalekovod pucketa? neki dan prolazim biciklom ispod njega i fino se cuje kako pucketa. dan je bio suncan

Reply to
Spuzva

njih

put

puno

izolatorski

E, tada dodje do proboja a cesto bude i pucanja izolatora, pogotovo ako se po izolatorima natalozi sol ('posolica') i pada lagana kisa.

Nece doci do kretkog spoja, samo ce kroz vodu ici struja i to ne prejaka.

Napon koraka ispod ispravnog dalekovoda je isti po suhom i po vlaznom vremenu jer su stupovi medjusobno povezani a proboja tj struje prema zemlji nema.

pa ali izmeðu stupa i voda je izolator....znaèi nema omske veze izmeðu stupa(koji je ujedno i zemlja odnosno potencijal nula) ...odnosno posoji neka mala veza odnosno jaaaako veliki otpor...ku¾i¹...odnosno taj tanki sloj vode po izolatorima je svejedno preveliki otpor da bi do¹lo do proboja...

Reply to
ivan

koje su velièine puzajuæih struja koje tada poteku?

e to vidi¹, koja za¹tita tada reagira? prekostrujna? koje su velièine struje koje tada poteku. stupovi su uzemljeni i mora postojati nekakav napon koraka. mora.

pa idu troznamenkasti amperi...

Koji je sustav za¹tite kod SN i VN mre¾a? IT? TT?

Reply to
Clio

prejaka.

Koji Troznamenkasti? Nisi nikada vidio kuhalo za vodu u kojem su dvije elektrode spojene 'drito' na nulu u fazu?

vi¹e.

sustav?

Ako pogleda¹ izgled izolatora:

zakljuèiti æe¹ kako ki¹a te¹ko padne i zadr¾i se s donje strane svakog koluta, a i ako doðe do neke struje, ona brzo ispari tih par kapljica koje su stvorile spoj.......

:) mo¾da ti nitko nije otkrio tajnu, ali izmeðu elektroda ne teèe struja kroz vodu! radi se o grijaèima koji su izolirani.

Reply to
Clio

'drito'

Zna¹ li ti za koliko sekundi to kuhalo ugrije do 100 stupnjeva pola litre vode? Koliki bi grijaèi trebali za to?

Nisi ti bio u JNA i kuhao kavu sa no¾evima. A kad si se zaboravio i gurnuo ¾licu da promije¹a¹ kavu shvatio si za¹to je to bilo zabranjeno. :)

Reply to
Briglja